خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: با بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در طول شبانه‌روز تصفیه خواهد شد و تا ۱۱۲ هزار مترمکعب نیز قابلیت افزایش را دارد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

آئین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

استاندار خوزستان در حاشیه این برنامه در جمع خبرگاران اظهار کرد: ساختمان تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز در دولت قبل به بهره‌برداری رسیده بود اما کامل نبود.

وی بیان کرد: نصب کلکتورها، ایستگاه پمپاژ و خط خروجی از جمله کارهایی است که برای کامل شدن تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز نیاز بود که خوشبخانه انجام شد.

استاندار خوزستان با بیان این نکته که تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز هم اکنون توانایی تصفیه ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در طول شبانه‌روز را دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت تا ۱۱۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز قابل افزایش است.

وی با اشاره به مزایای تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز یادآور شد: خروجی این تصفیه‌خانه برای کشاورزی، صنایع و بخشی نیز برای تالاب شادگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلیلیان با بیان این مطلب که با بهره‌برداری از این طرح فاضلاب از رودخانه کارون جدا خواهد شد، گفت: از این پس فاضلابی که معضلی برای رودخانه کارون تبدیل شده بود و آن را آلوده می‌کرد به آبی تبدیل می‌شود که در صنعت، کشاورزی و محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته دیگر نیز اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود که با بهره‌برداری از آن ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه خواهد شد.

خلیلیان همچنین از احداث یک تصفیه‌خانه تکمیلی در منطقه گلدشت خبر داد و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح نیز فاضلاب شهر اهواز و شهرستان کارون تصفیه خواهد شد و دیگر ورود فاضلاب به رودخانه کارون را نخواهیم داشت.

استاندار خوزستان در همین ارتباط توضیح داد با بهره‌برداری از این چند طرح ۴۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده می‌تواند در حوزه‌های مختلف استفاده شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها