خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید و ذخیره سازی ۲۰۰ هزارتن گندم در سال‌جاری برای استان قزوین هدفگذاری شده است
کد خبر: ۹۴۳۲۶۲۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رضا افلاطونی روز یکشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار برگزار شده بود، بیان کرد: با این میزان خرید و ذخیره سازی گندم دو برابر نیاز استان تامین می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان قزوین ۳۵۰ هزارتن است که با سوله‌های متعدد آن در استان تدارک و آماده سازی شده است. 

 

این مسئول به افزایش میزان ذخیره سازی گوشت و مرغ منجمد اشاره کرد و گفت: ظرفیت ذخیره گوشت و مرغ در سردخانه های استان محقق شده و حتی برای نگهداری دام زنده نیز با اتحادیه دامداران و مجتمع گوشت زیاران موافقت‌هایی صورت گرفته است. 

 

افلاطونی بیان کرد: در تامین تخم مرغ به هیچ وجه کمبودی نداریم و قیمت‌ها نیز مصوب شده است، همچنین نیاز استان در کالاهای مختلفی مثل شکر، روغن، مرغ، گوشت قرمز به اندازه کافی تامین شده و کمبودی وجود ندارد. 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد : بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد که کالاهای اساسی با نرخ مصوب جدید به فروش برسند و دوگانگی قیمت در بازار به طور کامل رفع شود. 

 

افلاطونی یادآور شد: کاهش کشت هندوانه و خربزه به دلیل ضایعات بالا و تلاش برای افزایش تولید کالاهای استراتژیک مثل علوفه در دستور کار جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها