دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۳۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

لزوم استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان برای حل مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد خلیلی فر در حاشیه بازدید مسؤولان از نمایشگاه دستاوردهای روستایی و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق از 24 تا 27 اردیبهشت در دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: این نمایشگاه به صورت تلفیقی هم به صورت غرفه های نمایشگاهی در قسمت فن بازارها و هم پنل های تخصصی در حوزه های مختلف در حوزه است.

وی ادامه داد: اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش بنیان و قابلیت تجاری سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت آموزی و کارآفرینی از جمله موضوعات این نمایشگاه است.

خلیلی فر بیان کرد: استفاده از ظرفیت تولیدات محصولات دانش بنیان و فناور در زمینه انرژی های تجدید پذیر از جمله خورشید یکی از اولویت های به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت های دانش بنیان است.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: این نمایشگاه برای دومین بار است که دایر می شود، اولین نمایشگاه تشریح دستاوردهای بومی محلی و دانش بنیان در دانشگاه زابل تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری لازم است همه دستگاه‌ها و اقشار در تبیین توانمندی ها و رفع ضعف های استان در بخش های مختلف وارد عمل شوند.

خلیلی فر با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت سه روز در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان دایر است، گفت: روز نخست این همایش دهیاران و فعالان روستایی مخاطب همایش و نمایشگاه هستند، روز دوم فرمانداران و فعلان شهری مخاطب هستند که به تشریح ظرفیت ها و نقاط ضعف حوزه کاری خود بپردازند.

وی گفت: روز آخر جمع بندی و بررسی چالش های موجود است و ظرفیت ها و قسمتهایی که باید روی انها سرمایه گذاری کنیم تا علم پژوهشگران و فعالان حوزه این در خدمت جامعه قرار بگیرد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: قطعا این شرکت ها نقش بسزایی در توسعه استان و کشور ایجاد می کنند و سرمایه های ارزشمندی هستند که دانش را به نیاز بازار تبدیل و آن را با برند سازی به روز کرده اند.

وی گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.

خلیلی فر بیان کرد: در پایان همایش با هدف بازریابی و کمک به شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد.

ارسال نظرات