خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری با اشاره به حضور پررنگ طلاب و روحانیون استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس، گفت: شهدا و ایثارگران حوزه علمیه اصفهان به نحو احسن در جامعه معرفی شوند.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۰۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در دیدار اعضای کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان، گفت: برگزاری این کنگره کار خیلی عظیمی است و مناسب است در همین راستا کتابی آماده شود و تمام این شهدا در آن معرفی شوند.
وی ادامه داد: همچنین مناسب است کتابی مستقل برای جانبازان و فرماندهان روحانی تدوین گردد تا خاطرات این بزرگواران در آن ماندگار شود.
امام جمعه موقت اصفهان با ابراز تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این کنگره، افزود: آمار حضور مبلغان دینی در جبهه‌های دفاع مقدس بیش از سایر استان‌ها بود و این به دلیل ویژگی‌های فکری فرهنگی مردم اصفهان است.
وی با اشاره به تعداد بالای شهدای طلبه و روحانی اصفهان، آمار بالای نخبگان حوزوی اصفهان، آمار بالای شهدای اصفهان و جایگاه اصفهان در مباحث فکری و فرهنگی اظهار کرد: لازم است این هویت فرهنگی در استان اصفهان حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل شود.
عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: لازم است در همین راستا فضای شهر و دانشگاه‌ها با عکس شهدای روحانی تزیین شود و فرصتی برای معرفی شهدای طلبه و روحانی و تجلیل از آنها در سطح مساجد و دانشگاه‌ها فراهم شود.
وی ادامه داد: بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی از شعایر دین است و بیانگر تقوای دل انسان‌ها است و همچنین تجلیل از شخصیت‌ها و رسیدگی به وضع خانواده‌های آنها است اما نکته مهمتر بازتاب عمومی در جامعه است.
آیت‌الله مهدوی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه و فضاسازی علیه روحانیت، خاطر نشان کرد: لازم است جایگاه طلاب، حوزه‌های علمیه و نقش شهدا و ایثارگران طلبه و روحانی در دفاع مقدس تبیین و تشریح شود تا زمینه جذب جوانان مستعد به حوزه‌های علمیه فراهم شود.
وی ادامه داد: آمار شهدا، ایثارگران و فرماندهان شهید و همچنین آمار شهدای طلبه و روحانیت نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالاست و در دفاع مقدس نیز این استان دارای ۲ لشکر بود و باید این مسایل گفته شود و مکتوب و ماندگار بماند.
امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم کمترین میزان آزاده متعلق به اصفهان است و این بیانگر فراست رزمندگان اصفهانی است که کمتر به دام دشمن می‌افتاده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز وظیفه سنگینی به گردن ما است، ابراز امیدواری کرد: تجلیل از روحانیت بازتابی خوبی در سطح جامعه داشته باشد.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان پیش از سخنان امام جمعه اصفهان با ارایه گزارشی از فعالیت‌های کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان، گفت: قریب ۵۹۰ نفر از طلاب و روحانیون استان اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.
وی ادامه داد: البته این تعداد بیشتر است ولی به دلیل اینکه منازل این شهدا در استان‌های دیگر بوده است در سایر استان‌ها دفن شده‌اند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: استان اصفهان دارای ۸۰ طلبه و روحانی جانباز بالای ۵۰ درصد، ۱۵ روحانی و طلبه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۳۵ طلبه و روحانی آزاده، ۲روحانی شهید مدافع حرم و ده‌ها روحانی دارای فرزند شهید است.
وی با اشاره به حضور روحانیون در جایگاه‌های فرماندهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: شهدای بسیاری مانند شهید ردانی‌پور، میثمی در این جایگاه حضور داشتند ولی ۸ نفر آنها امروز در قید حیات هستند.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم در روز چهار خرداد، اظهار کرد: ۴ اجلاسیه در قزوین ویژه طلاب و روحانیون آزاده، در مشهد ویژه طلاب و روحانیون جانباز بالای ۷۰ درصد، در کرمان ویژه شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم و در خوزستان ویژه شهدای طلبه و روحانی فرمانده و همچنین روحانیونی که در سال‌های دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی حضور داشتند، برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین در پنج استان ازجمله استان اصفهان  همایش شهدای طلبه و روحانی برگزار می‌شود که این مراسم در اصفهان روز ۲۹ اردیبهشت در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها