وزیر جهاد کشاورزی در پیامی سالگرد شهادت حاج عباس پورش همدانی فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۲۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پیامی سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، جهادگر شهید "حاج عباس پورش همدانی" فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

در مکتب اسلام، دری از درهای بهشت به نام «جهاد» مزیّن است و از این منظر، سعادت انسانها و رسیدن به اوج کمال، در پرتو چنین حیاتی توصیف گردیده که توفیق آن شامل بندگان خالص و آفریدگان مخلص او می‌شود.

در عصر حاضر، مردمانی از جنس نور، شور و شعور، جان خویش را در طَبَق اخلاص گرفتند و اوج بندگی و نهایت ایمان را معنا و مفهوم دیگری بخشیدند.

آنها با ایمانی عاشقانه و مجاهدتی مخلصانه، توان نظامی و عملیاتی ابرقدرتهای شرق و غرب را به چالش کشیده و در دوران ۸ سال دفاع مقدس، استقامت، شهامت و رشادت نسل «سلمان فارسی» را به همه جهانیان به اثبات رساندند.

جهادسازندگی به عنوان یکی از ارکان سه‌گانه دفاع مقدس، نقشی محوری و بی بدیل در نصرت و ظفر رزمندگان اسلام داشت و پیشتازی در عرصه مهندسی رزمی و مدیریت پشتیبانی جبهه‌ها خوش درخشید و جهادگران مفتخر به تعبیر زیبای «سنگرساز بی‌سنگر» از سوی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) گردیدند.

سردار رشید اسلام، جهادگر شهید حاج عباس پورش همدانی (فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان) نیز یکی از هزاران جهادگری بود که ایثار و حماسه‌آفرینی‌هایش، برگ زرینی در دفتر سراسر افتخار ملت شریف ایران ثبت به رسانیده است.

وظیفه امروز ما، پاسداشت مقام شامخ آن راست قامتان جاودانه تاریخ، تبیین مجاهدتهای آنها برای نسل نو و بهره‌گیری از سیره عملی آنها در زندگی روزمره شخصی و کاری است. سیره‌ای که آنان را از خاک به افلاک برد تا بر خوانِ کَرم الهی، همنشین پیشوایان دین و آیین ما باشد.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام والای این شهید عزیز، یاد و خاطره مجاهدتهای ۳۳۹۶ شهید والامقام جهادگر را نیز گرامی ‌داشته و امیدوارم همه خدمتگزاران کشور را در راه پاسداری از خون شهدا و نیل به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و پیروز و سربلند بگرداند.

 

سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی

ارسال نظرات