خبرهای داغ:
حجت الاسلام ابوترابی در اجلاسیه سراسری روحانیون آزاده به میزبانی استان قزوین:
امام جمعه موقت تهران گفت: در اقدام ارزشمند اخیر که دولت باید از ملت ایران تقدیر کرد که با دانش و فهم واقعیت ها درکنار دولت خود ایستادند تا گره هایی گشوده شود و در مسیر رشد و افزایش رفاه عمومی استفاده شود.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۵۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اجلاسیه سراسری روحانیون آزاده به میزبانی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور روحانیون آزاده سراسر کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مسوولان استانی و کشوری برگزار شد. 

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی در این مراسم بیان کرد: انسان یکی از کلمات الهی است. رویدادهای سیاسی، تاریخی، فرهنگی کلمات الهی هستند. اما این کلمات از نگاه قرآن به دو دسته کلمه طیبه و کلمه خبیثه تقسیم می شوند. برای کلمه طیبه کتاب آسمانی قرآن کریم سه ویژگی را ذکر می کند که مهمترین ویژگی این است که همانند شجره طیبه همان گونه که شجره طیبه در اعماق کوه ها فرو رفته و طوفان نمی توانند آنها را از پای درآورد کلمه طیبه هم ریشه دارد. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: انسانی که مظهر رحمت رحمانیه الهی است، مهر و قهرش از این رحمت و خصیصه الهی نشأت می گیرد.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس اگر ثبات داشته و جلوه های متعدد آن با ثبات است به دلیل این است که ریشه در علم و حکمت دارد. اگر سردار سلیمانی شخصیت تربیت یافته دفاع مقدس همچون خورشید می درخشد به دلیل این است که در حوزه علم و حکمت رشد یافته است و به مرحله ای می رسد که خداوند زیباترین مرگ را که شهادت است نصیب این شهید گرانقدر می کند.

وی افزود: سردار سلیمانی در میدان نبرد نیز دغدغه رهایی جهان از جبهه کفر و استکبار داشت و این دغدغه در جامعه روحانیت مبارز نیز وجود داشت. در اسارت نیز روحانیون مشعل و پرچمدار این حرکت بزرگ هستند. نقش روحانیون بسیار برجسته بوده و در آراستگی به خصایص و فراخوانی برای تصمیمات مبتنی بر علم و حکمت و استقامت در این راه پیشگام بوده اند و لذا امروز و دیروز مورد احترام خیل عظیم آزادگان هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: اراده روحانیون آزاده بر این بوده که عالی ترین سبک وحدت را در جمع اسرا خلق کنند و اراده آزادگان را بر این معطوف کردند که در راه وحدت حرکت کنند و اراده روحانیت آزاده در اسارت این بوده که در اسارت نباید کسی جا بماند.

حجت الاسلام ابوترابی اضافه کرد: روحانیون، اسارت را به معنای واقعی به یک کلمه طیبه تبدیل کردند. به تعبیر مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی، اسارت قطعه ای از بهشت است. بهشت استقامت، ایثار، خدمت به برادران هم بند و بندگی و عبودیت و خدمت به انقلاب بود.  

وی یادآور شد: دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه، یک کلمه طیبه بود. دفاع مقدس مسیر رشد و اعتلای انقلاب، مسیر یمن، سوریه، محور مقاومت است، مسیر بیداری امت اسلام، شکست صهیونیست و استکبار جهانی در منطقه است و اگر دفاع مقدس نبود هیچ یک از پیروزی ها اتفاق نمی افتاد و همه این موفقیت ها مرهون شهدا، خانواده شهدا، جانبازان پرافتخار، آزادگان صبور و مقاوم است و همه اینها محصول رهبری و زعامت و فرماندهی امام و فرزند خلف ایشان امروز در جایگاه رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز باید از دفاع مقدس و دستاوردهای آن پرده برداری کرد و ملت عزیز ایران می دانند اگر هشت سال و یک دهه مقاومت رزمندگان و اسرای عالیقدر و سرفراز نبود امروز ایمان ایران به سپر دفاعی مقتدر تبدیل نمی شد.اگر یک دهه مقاومت ملت شریف نبود، امروز ایران به یک قدرت بازدارندگی در منطقه تبدیل نمی شد.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: اگر یک دهه اسارت آزادگان و در کنار آنها آزادگان روحانی نبود امروز وحدت اسلامی در جهان اسلام شکل نمی گرفت و امروز ملت ایران و عراق بعنوان دو برادر در کنار استکبار نبودند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود تنگناهای اقتصادی عنوان کرد: برای رفع تنگناهای اقتصادی و فرهنگی نیازمند همین صبر و استقامت هستیم. باید گره ها را شناخته و نقشه علم و واقعیت های جامعه را ارایه کرد تا به موفقیت برسیم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در اقدام ارزشمند اخیر که دولت در اوج سختی ها اجرا کرد و رییس جمهور در کنار آن ایستاد و باید از ملت ایران تقدیر کرد که با دانش و فهم واقعیت ها درکنار دولت خود ایستادند تا گره هایی که گشایش آنها بسیار سخت بود گشوده شود و در مسیر رشد و افزایش رفاه عمومی استفاده شود.

وی افزود: دفاع مقدس نماد این حرکت انسان ساز و تحول آفرین است و امیدواریم انقلاب اسلامی در جایگاه خود در سطح قابل قبولی از پاسخ به نیازهای مادی و معنوی راه را برای افزایش اقتدار ملی و امت اسلام هموار کند. 

حجت الاسلام ابوترابی گفت: روحانیون آزاده در اسارت به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس های درخشانی شدند که امروز شاهد برکات آنها هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها