خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان خبر داد

خدمات‌رسانی ۳۳۶ گروه جهادی استان همدان به ۵۴۵ روستا در رزمایش جهادگران فاطمی

همدان-مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان از حضور ۳۳۶ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی و خدمات‌رسانی به ۵۴۵ روستا و حاشیه شهر در این رزمایش خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۹۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی قرا‌باغی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: به مناسبت این ایام دو رزمایش برگزار شد که یکی از رزمایش‌ها در تعطیلات نوروز بود و ۱۳۷ گروه جهادی ایفای نقش داشتند.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی است که در این رزمایش ۱۰ روزه، ۳۳۶ گروه جهادی حضور داشتند و به ۵۴۵ روستا و حاشیه شهر خدمات‌رسانی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: مهمترین هدف رزمایش جهادگران فاطمی خدمت به مردم است که به نوعی فلسفه خلقت و ماموریت ما است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین عبادت است و در دستورات دینی تاکید بسیار شده است، تصریح کرد: انسان برای خدمات‌رسانی خلق شده است؛ مقام معظم رهبری می‌فرماید اصل و بطن کارگزان نظام خدمت به مردم است.

قرا‌باغی با بیان اینکه امام (ره) فرمود محرومین، ولی نعمتان ما هستند، گفت: خدمت‌رسانی باعث عمق‌بخشی نظام و دلگرمی مردم و محرومین به نظام می‌شود؛ و باعث دلسردی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خدمت‌رسانی به نوعی امروز مهمترین و بهترین شکل مقابله و مبارزه برای دشمنان نظام و انقلاب است، افزود: خدمات‌رسانی کمک به کار آمدی نظام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: به مدت ۳۰ ماه در ۱۶۰ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان به همت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی پروژه آبرسانی انجام می‌شود و حدود ۴۰ روستا با کمک خیرین آبرسانی شده و ۷۲ روستا نیز شناسایی شده است و این به معنای کمک به کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و مجموعه و دستگاه‌های حاکمیتی است.

وی گفت: در این رزمایش خدماتی در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، احداث و تجهیز نیروگاه خورشیدی خانگی بوده است که خرید آن را وزارت نیرو و شرکت برق تضمین کرده است.

قرا‌باغی افزود: از مهمترین اقدامات اجرایی رزمایش، تربیت نسل تمدنی است؛ یکی از الزامات تمدن نوین اسلامی پرورش نسل تمدنی است و برای ساخت آن باید اول خود را بسازیم و در بیانیه گام دوم بار‌ها به آن اشاره شده است و مهمترین وظیفه‌ایی که در اردو‌های جهادی است تربیت انسان‌ها است.

وی سازماندهی بهتر گروه‌های جهادی را از دیگر اهداف رزمایش برشمرد و گفت: با اقداماتی که گروه‌های جهادی در رزمایش انجام می‌دهند، آن را تبدیل به فرهنگ گفتمان جامعه می‌کنند که در واقع راهکاری برای شکست ناپذیری نظام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان بین کرد: علاوه بر کار‌های عمرانی در حوزه مسکن ۱۰۳ واحد با کمیته امداد قرارداد بسته‌ایم که طی دو سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار‌های فرهنگی در اولویت فعالیت‌های ما بوده است، گفت: تهیه جهیزیه و لوازم منزل نیز از دیگر اقدامات بوده که برخی از جهیزیه‌ها به ۱۴ قلم ضروری رسیده است و به زوج‌های جوان اهدا شده است.

قرا‌باغی با اشاره به اینکه از دیگر خدمات بسیج سازندگی میز خدمت است، بیان کرد: در ادامه رزمایش نیز مشاوره در حوزه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، مشاوره حقوقی، زراعت، واکسیناسیون، ایران جوان بمان و جشنواره غذا برگزار شده است.

وی افزود: علاوه بر انجام کار‌های خدماتی و فرهنگی، فعالیت‌های ورزشی از جمله مسابقات فوتبال، فوتسال، طناب‌زنی و... برگزار شده است و با انجام مسابقات ورزشی نشاط و شادابی را در محرومین و جهادگران ایجاد کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ایی با ادارات از جمله فنی و حرفه‌ای بسته‌ایم تا با انجام این کار گروه‌های جهادی به صورت تخصصی آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این رزمایش اعزام ۵۲ تیم پزشکی در قالب گروه‌های جهادی به حاشیه شهر و روستا‌های محروم بوده است.

قرا‌باغی با بیان اینکه ارائه خدمات تحصیلی یکی از زیباترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی است، گفت: تهیه و توزیع ۷۶۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان، تهیه بسته معیشتی و ۹۰ مورد تبلت و لوازم آموزشی و اهدا ۵۰ مورد کارت هدیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار