به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج عشایری، با هدف ترویح فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدا عشایر در سیستان و بلوچستان بر گزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۹۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

سرهنگ پاسدار حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تبریک و گرامیداشت 29 اردیبهشت که به نام روز قشر بسیج عشایری نام گذاری شده است، گفت: عشایر نقش تاریخی خودشان را در تحولات سیاسی، مبارزه با استعمار و استقرار آزادی، همچنین در انقلاب، دفاع مقدس و آبادی و سربلندی کشور و حراست از محیط زیست ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عشایر نقش گروه مولد را در کشور ایفا می‌کنند، افزود: این قشر از جامعه همواره حافظ محیط زیست بوده و قرن‌ها از این طبیعت استفاده و آن را حفظ کرده‌اند.

سرهنگ پاسدار حسین فروغی با اشاره به این مطلب که عشایر، فارغ از جنسیت، تقسیم کار بین مردان و زنان بوده و هست که هر فرد به نسبت توانایی و تخصصی که دارد کار را نجام می دهند، تصریح کرد: عشایر استان سیستان و بلوچستان با هر گویش و مذهبی در کنار یکدیگر بارفاقت و برادری زندگی مسالمت آمیزی دارند و در خط مقدم مبارزه با استعمار انگلیس دوست دوش با حفظ وحدت و انسجام جهت حفظ دستاوردهای و ارزشهای انقلاب مردانه ایستادگی و مبارزه کردند و پیروز شدند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که مردانگی، ایستادگی و شهامت در مکتب عشایر آموخته می شود، تصریح کرد: عشایر پاسداران تنوع فرهنگی در کشور و استان بوده و هستند.

فروغی ادامه داد: به منظور گرامیداشت هفته بسیج عشایری از ۲۹اردیلهشت تا ۴خرداد ویژه برنامه های در سطح استان ویژه عشایران اجرا می شود.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح؛ برگزاری نشست بصیرتی جهاد تبیین، برگزاری مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج عشایری، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری اردوهای جهادی یک روزه و یه روزه، برگزاری یادواره شهدا، را از مهم ترین برنامه های بسیج عشایری در این هفته برشمر د .

این مسئول اظهار داشت: برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری کارگاههای تحکیم بنیان خانواده، برگزاری کارگاه امربه معروف و نهی از منکر، برگزاری کارگاه آسیب های اجتماعی پیشگیری از اعتیاد و طلاق، پیگیری و رفع مشکلات عشایر ، برگزاری گشت های محله محور، برگزاری برنامه های فرهنگ ورزشیرا از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته برشمرد

ارسال نظرات