خبرهای داغ:
۲۷ فعال عرصه سلامت در جنوب غرب خوزستان روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت تقدیر شدند.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۷۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

امام جمعه آبادان در آیین تقدیر از فعالان عرصه سلامت ۱۴۰۱ که در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و با حضور جمعی از مسوولان منطقه‌ای برگزار شد گفت: موضوع سلامت تنها مربوط به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست و سفارش می‌کنم دوستانی که تریبون در اختیار دارند در مساجد، حوزه‌های مذهبی در کنار فعالان سلامت باشند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی اضافه کرد: در روزهای مبارزه با کرونا هیات‌های مذهبی، روحانیان در کنار تلاشگران سلامت بودند و در ادامه راه نیز این همکاری ادامه خواهد داشت.

امام جمعه آبادان افزود: اگر بتوانیم به تعریف رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی اسلامی را برای آحاد جامعه جا اندازیم بسیاری از مشکلات مختلف به ویژه در حوزه سلامت حل می‌شوند.

وی همچنین بر تلاش وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد تحرک در حاشیه شهرها، روستاها و زندگی‌های آپارتمانی تاکید کرد و گفت: موضوع حوادث جاده‌ای نیز در بحث سلامت بسیار حایز اهمیت است و باید در بحث رانندگی فرهنگ‌سازی کنیم.

حجت‌الاسلام غبیشاوی ادامه داد: متولیان حوزه تغذیه باید در مقوله رژیم غذایی سالم کار زیادی را انجام بدهند؛ کرونا نشان داد که به خاطر تغذیه ناسالم و تغییر شیوه ذایقه غذایی به ویژه در کودکان، چقدر آسیب‌پذیر هستیم.

وی با اشاره به این مهم که دین نیز در حوزه سلامت حرف برای گفتن بسیار دارد، افزود: به عنوان مثال در موضوع درمان افسردگی و سلامت روحی و روانی، دین در کنار بهداشت و سلامت قرار می‌گیرد.

امام جمعه آبادان گفت: کرونا به ما یادآوری کرد که نباید از درمان‌های سنتی غفلت کنیم و در این بین اما باید مراقب سوءاستفاده برخی از افراد هم باشیم که خوشبختانه وزارت بهداشت به خوبی این موضوع را دنبال می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این آیین بیان کرد: در روزهای مواجه شدن با پیک‌ کرونا در منطقه، سایر ارگان‌ها، بسیج و طلاب با امکانات مالی، پشتیبانی و نیروی انسانی به صورت کامل در کنار ما بودند که این حمایت جای قدردانی دارد.

دکتر سید محمد محمدی اضافه کرد: در آن ایام اگر بیمارستان‌های نفت، تامین اجتماعی و مجموعه هلال احمر به یاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان نمی‌آمدند به طور حتم کار ما به مراتب سخت‌تر می‌شد.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز در اجرایی کردن طرح شهید سلیمانی همراه جدی در مقابله با کرونا بود که این همراهی نیز به شدت قابل ستایش است.

وی ادامه داد: پارسال در چنین روزهایی مصلاها و مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمات‌رسانی به بیماران سرپایی کرونا بسیج شده بودند که این همکاری نشان از درک بالای همه‌جانبه‌ی ائمه جمعه از موقعیت بود.

دکتر محمدی با تاکید بر این مهم که همچنان نیازمند یاری مجموعه‌های دیگر در سطح منطقه هستیم، گفت: در ۲سال گذشته تمرکزمان روی مقابله با کرونا بود و به همین خاطر در شاخص‌های بهداشتی کمی با ایده‌آل‌ها فاصله گرفتیم و این موضوع امروز سخت نیازمند به رسیدگی است، در این راه باید کادر درمانی را حمایت کنیم تا به سمت وظایف اصلی خود سوق پیدا کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: یکی از اصول اولیه بهداشت، بحث مشارکت بین‌بخشی است. درست است که تامین سلامت مردم با وزارت بهداشت است اما ۶۰درصد شاخص‌ها در اختیار این وزارت و ۴۰درصد بقیه در دست مجموعه‌های دیگر است و در سایه این مشارکت است که می‌توان به سلامت مردم کمک کرد.

دکتر عبداله خوان‌زاده اضافه کرد: مشارکت مردم در تامین سلامت نیز از اصول اولیه دیگر خدمات این حوزه است.

وی افزود: سیل و کووید۱۹ به شاخص‌های بهداشتی آسیب زد و بعد از عبور از کرونا باید برای ارتقای این شاخص‌ها تلاش کنیم که این مهم با حمایت همه امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتر خوان‌زاده ادامه داد: کرونا هنور در جامعه در حال چرخش است و با آگاه‌سازی مردم و بالا بردن میزان واکسیناسیون می‌توانیم از آن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: کرونا به ما درس بزرگی داد و نشان داد که آسیب‌پذیر هستیم و نیاز است برای مقابله با چنین موقعیت‌هایی کنار یکدیگر باشیم.

در این آیین همچنین بسیج ناحیه مقاومت آبادان از دکتر محمدی، رییس و مهدی قنادزاده، مسوول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به خاطر حسن اجرای طرح شهید سلیمانی تقدیر کرد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها