خبرهای داغ:
همدان-مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان بابیان اینکه کنگره ۸هزار شهید همدان یکی از رویداد‌های بزرگ و مهم کشور است،گفت: این رخداد باید متفاوت‌تر از گذشته برگزار شود وهر شهرستان نیز یک کنگره شهید داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۹۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی فرجی در جلسه قرارگاه شهرستانی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان، ابتدای سال ۸۹ برگزار شد و کنگره دوم اوائل سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و با توجه به تأکید رهبری فاصله کنگره‌ها از ۱۰ سال به ۳ سال کاهش خواهد یافت و اثرات این کنگره‌ها باید در زندگی مردم مشاهده شود.

وی با بیان اینکه کنگره اول با کنگره دوم متفاوت خواهد بود، افزود: در فاصله کنگره اول تا دوم، شهدای زیادی در استان داشته‌ایم که بسیاری از آنان مثل سردار همدانی، سردار سلگی و سایر شهدای شاخص مدافع حرم بوده‌اند که این مساله به عنوان یک ظرفیت می‌تواند به کنگره سال آینده غنای بیشتری دهد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و جانشین قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد، تأکید کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب کنگره دوم باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد، یعنی به نیت ۸ هزار شهید استان ۸ هزار زندانی آزاد، ۸ هزار منزل مسکونی ساخته و ۸ هزار جهیزیه نوعروس تهیه شود.

وی با بیان اینکه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان یکی از رویداد‌های بزرگ و مهم کشور است، گفت: این رخداد بزرگ باید متفاوت‌تر از گذشته برگزار شود و هر شهرستان نیز یک کنگره شهید باید داشته باشد.

سردار فرجی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در نهاوند برای برگزاری بهتر برنامه‌های شهرستانی تاکید کرد و افزود: باید آموزش و پرورش، کمیته امداد، علوم پزشکی، منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه ورود جدی داشته باشند و در قالب کمیته‌های ۲۴گانه با محوریت فرمانداری برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی افزود: برای این منظور، پیشنهاد ما این است که تمام کار‌هایی را که در شهرستان صورت می‌گیرد مانند افتتاحیه‌ها و سایر موارد به نیت شهدا و از طریق کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان انجام شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و جانشین قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه این اقدام آثار و برکات خوبی در جامعه خواهد داشت، گفت: البته باید به این مساله توجه داشت که اگر قرار است برای مردم کاری انجام شود، شأن و حرمت آنان حفظ شود.

وی تصریح کرد: همدان در برگزاری کنگره شهدا پیشتاز و سرآمد استان‌های دیگر بوده که سایر استان‌ها از آن الگوبرداری کرده اند، بنابراین باید در روند برگزاری کنگره دوم به کیفیت برنامه‌ها بیشتر توجه شود.

سردار فرجی در ادامه سخنانش همدان را در عرصه دفاع مقدس پیشتاز عنوان کرد و گفت: نقش استان همدان در دفاع مقدس از جمله عملیات مرصاد پررنگ است به گونه‌ای که ما در این عملیات ۱۳۴ شهید که سه نفر آن‌ها فرمانده گردان بودند، تقدیم کردیم و در این میان نیز در عملیات مرصاد نهاوند نقش کلیدی و محوری داشته است.

وی با بیان اینکه باید آثار مکتوب بیشتری در حوزه ایثار و جانفشانی رزمندگان همدان به رشته تحریر درآید، خواستار توجه به این مهم از سوی نویسندگان و هنرمندان شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و جانشین قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به دلاورمردی‌های ۸۵۶ شهید شهرستان نهاوند گفت: پیشنهاد می‌کنیم یک کنگره شهرستانی به نیت ۸۵۶ شهید شهرستان نهاوند به خصوص سردار محسن امیدی، سردار حاج میرزا محمد سلگی و شهید شاخص سال شهید حیدر سهرابی در این شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات