چوبداری مسئول روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز طی یادداشتی فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی، هفته روابط عمومی و ارتباطات را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۴۳۳۰۰۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، از کرج، متن یادداشت به شرح زیر است:
بسمه تعالی
فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و هفته روابط عمومی و ارتباطات را به همه دست اندرکاران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
روابط عمومی به مفهوم امروزی آن به عنوان یک دانش نوپا وجوان مطرح است که قدمت آن درجهان کمتر از یک قرن و در ایران حدود نیم قرن می باشد. روابط عمومی یا هنر هشتم مهم ترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است که توانسته جای خود را در تمام سازمان های جهانی و دولتی پیدا کند و امروزه از آن به عنوان مهمترین رکن شکوفایی و نوآوری در هر مجموعه ای یاد می شود.

از نقش ها و مسئولیت های روابط عمومی می توان به شفاف سازي ارتباطي و ارائه اطلاعات، جلب مشاركت در تصميم سازي، دو سويه كردن ارتباطات، توجه به نقش ويژه باز خورد در روابط عمومي، توجه به گروه هاي متخصص و رهبران افكار، ثبت و ضبط اطلاعات و .. اشاره کرد.

امروزه در هر اداره و سازمانی وجود بخشی با عنوان روابط عمومی از بدیهیات است.کارکرد ونقش این حوزه آن قدر اهمیت یافته است که اساساً وجود هیچ سازمان واداره ای را بدون آن نمی توان متصور شد و بقا و ادامه حرکت آنها بیش از هر چیز وابسته به کارایی وقدرت است.

روابط عمومی در واقع مهمترین بخش بدنه یک سازمان است.بخشی که برای تحقق اهداف آن سازمان،بستر سازی وبیشترین ارتباط با مخاطبان انسانی آن سازمان برقرار می کند.

نهادها و سازمان‌هایی توانسته‌اند به موفقیت برسند در ارتباط با جامعه و آحاد آن که از روابط عمومی موفقی برخوردار بوده‌اند و چه بسا نهادها و سازمان‌ها و تشکیلات موفقی که چون از نعمت روابط عمومی موفق بی‌بهره بوده‌اند نتوانسته‌اند در اندازه‌ای که باید در نگاه جامعه صاحب جایگاه شوند.

فعالان این عرصه البته باید به دانش روز روابط عمومی مجهز و به راهکارهای اجرایی آن مسلط باشند و برای این نیز باید «مهارت فنی» داشته باشند و به این هم بسنده نکنند بلکه این مهارت را در افزایشی به‌روز داشته باشند به این معنی که به ازای هر روزی که از عمر حرفه‌ای‌شان می‌گذرد، لااقل به اندازه یک روز در این حوزه بزرگ‌تر شوند، به‌ویژه که امروزه در عرصه ارتباطات با زایش وسایل‌نو و شیوه‌های نوین مواجهیم که موفقیت در کار را با دانش‌افزایی مدام همراه می‌کند.

۲۷اردیبهشت ماه هرساله فرصتی است تا یادی کنیم از نقش حیاتی و غیرقابل انکار روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و چهارمین شغل پراسترس در رنکینک جهانی و خداقوتی بگوییم به فعالان بی ادعا و سخت کوش این عرصه. روز روابط عمومی بر همه زحمت کشان این عرصه تبریک و تهنیت باد.

برای همه دست اندکاران این حوزه که با سختی بسیاری در کار مواجهند، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم و امیدوارم زحمات و جایگاه این عزیزان بیش از گذشته در عرصه اجرایی کشور نمود و بروز پیدا کند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات