همایش پیاده روی ویژه زوجین سالمندان زنجانی برگزار می شود

زنجان-سرپرست بهزیستی استان زنجان از برگزاری همایش پیاده روی ویژه عموم سالمندان و زوجین سالمند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در پارک بانوان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۰۲۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،سلمان حسینی با بیان اینکه ورزش در دوران سالمندی ارتقاء خودباوری و ایجاد حس استقلال را درپی دارد، افزود: یکی از نگرانی های مهم در افراد مسن از دست دادن کنترل، وابستگی و یا تحمیل شدن به دیگران است و  ورزش کمک می کند تا افراد مسن، ظرفیت بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره ی زندگی داشته باشند تا از عواقب بی تحرکی دور بمانندو با همسالان خود آشنا گردند.

همایش پیاده روی ویژه زوجین سالمندان زنجانی برگزار می شود

 

وی با اشاره به اینکه این گردهم آیی توسط اداره کل بهزیستی و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ،  ورزش و جوانان و شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان برگزار می شود خاطرنشان کرد: سالمندان بنیاد فرزانگان و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان و عموم سالمندان می توانند روز شنبه دراین پیاده روی شرکت کنند.

 

حسینی از برپایی غرفه دستاوردهای سالمندان بنیاد فرزانگان و مراکز روزانه سالمندان تحت نظارت بهزیستی  و ایستگاه سلامت در مسیر پیاده روی در پارک بانوان خبر داد .

 

این مقام مسئول ادامه داد: ارائه برنامه تغذیه سالم، راهنمایی برای فعالیت جسمی سالمندان با توجه به محدودیت های جسمی و حرکتی، در غرفه های پزشکی و سلامتی برای سالمندان از خدماتی است که در مسیر پیاده روی انجام می‌شود.

 

حسینی از عکاسان زنجانی خواست با حضور دراین گردهمایی و ثبت لحظات خاطره انگیز سالمندان در مسابقه ویژه روز جهانی سالمند شرکت نمایند .

 

اجرای مسابقه عکاسی در بین عکاسان زنجانی و برگزاری مسابقه در بین سالمندان و اهداء جوایز به قید قرعه کشی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این مراسم است و اهداء جوایز به برگزیده گان مسابقه بهترین عکس در مهرماه هفته گرامیداشت سالمندان اهداء خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار