با گذشت ۳۰ سال از تاسیس شهرک دامداران بوکان و عدم آب رسانی به ساکنین این منطقه، توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی استان، این طلسم شکست و مردم آن طی چند ماه آینده از آب شرب سالم بهرمند می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۳۳۰۳۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، شهرک دامداران بوکان در ۲کیلومتری شرق این شهر ۳۰ سال قبل و به عنوان بازار خرید و فروش دام در بوکان تاسیس شد، اندکی نگذشت که به علت نزدیکی به شهر و وجود دام‌داری های فراوان به محل زندگی بسیاری از دامداران تبدیل شد.

با گذشت ۳۰ سال از تاسیس این دهکده هنوز ساکنین آن از مهم‌ترین ضروریات زندگی همانند راه مناسب، بهداشت محیط و آب سالم بی بهره هستند.

شهرک دامداران به حال خود رها شده است

محمد یکی از ساکنین این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن ابزار تأسف از وضعیت این محله که در فاصله ۲ کیلومتری شهر بوکان واقع شده است، گفت: شهرک دامداران قطب اقتصادی بوکان است اما به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: تمام مشکلات شهرک یک طرف و نبود آب آشامیدنی سالم یک طرف، که ۳۰ سال است، سلامتی ساکنین را با خطر جدی رو به رو کرده است.

این جوان می افزاید: یک چاه از سال‌های گذشته توسط چند نفر از ثروتمندان حفر شد، که البته بدون رعایت کوچکترین استاندارهای لازم آب آن به صورت لوله کشی به منازل انتقال داده شده است و بابت استفاده از آن ماهانه مبلغی از مردم گرفته می شود.

وی تصریح کرد: بارها توسط حوزه بهداشت و اداره آبفای شهرستان نسبت به وضعیت بهداشتی و حتی آب آن هشدار های جدی داده شد، که متاسفانه تا کنون برای حل آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مشکل آب بوکانی به زودی حل می‌شود

فرمانده سپاه بوکان در این خصوص به خبرنگار بسیج، گفت: یکی از مهمترین اهداف ما کمک به روستاهایی است که با مشکل تنش آبی رو به رو هستند.

حسین جمشیدی افزود: در همین راستا شهرک دامداران یکی از مهمترین مناطق مورد بحث در این قرارگاه است.

وی تصریح کرد: با حضور مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان و جلسات مستمر با مسئول بسیج سازندگی استان و مدیران بوکان خوشبختانه طلسم ۳۰ ساله عدم آب رسانی به این منطقه شکست و از چند روز آینده ساکنین این منطقه شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهند بود

انتهای پیام

ارسال نظرات