رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه اشتباهات غرب در بخش انرژی باعث ایجاد مشکلات برای میلیون ها اروپایی شده است، گفت اروپا با جستجو برای یافتن منابع جدید انرژی به جای روسیه، دست به خودکشی می زند.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۴۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی با بیان اینکه تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه به افزایش تورم جهانی منجر خواهد شد، گفت: تحولات مربوط به اوکراین نتیجه سیاست اشتباه غرب در قبال نگرانی‌های روسیه و حمایت از جریان جدید فاشیستی است. اشتباهات غرب در بخش انرژی باعث ایجاد مشکلات برای میلیون‌ها اروپایی شده است.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با فشار آمریکا روسیه را تحریم می‌کنند و این روند به اقتصاد آنها آسیب و زیان می‌رساند. کشورهای اروپایی بدون توجه به خسارت‌ها و زیان‌های ناشی از توقف واردات انرژی از روسیه برای اقتصاد این کشورها، گام در این مسیر نهاده‌اند.

پوتین تصریح کرد: دست کشیدن اروپا از انرژِی روسیه، این قاره را برای مدت زمان طولانی به نخستین منطقه در سطح جهان به لحاظ هزینه منابع انرژی تبدیل خواهد کرد. افزایش قیمت منابع انرژی ممکن است به صورت برگشت ناپذیر قدرت رقابتی بخش بزرگی از صنایع کشورهای اروپایی را تضعیف کند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: روسیه بخش قابل توجهی از نفت جهان را تأمین می‌کند و جایگزینی آن امکانپذیر نیست.

وی تأکید کرد: غرب تلاش می‌کند روسیه را مسئول تورم ناشی ایجاد شده در بخش انرژی معرفی کند. ما تلاش می‌کنیم خود را با تغییر نظام اقتصادی همراه سازیم و از ارزهای محلی در مبادلات تجاری استفاده کنیم.

پوتین اظهار داشت: اروپا با روی آوردن به طرف‌های دیگر برای تکیه بر منابع انرژی آنها به عنوان جایگزین روسیه، دست به خودکشی می‌زند.

وی در پایان گفت: درآمد روسیه در دو بخش گاز و نفت شاهد رشد بوده است.

ارسال نظرات