فرمانده سپاه اراک :

لزوم نگاه جدی و کارشناسانه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت / نقش مهم نخبگان و فعالان فرهنگی و مسئولان جامعه انکار ناپذیر است

سرهنگ پاسدار محمد مهجوری گفت: با توجه به ابلاغ قانون‌ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰ باید بیش از گذشته به این موضوع به طور جدی و کارشناسانه پرداخته شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۲۰۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ نشست تخصصی جمعیت (بررسی راهکارهای اجرایی قانون جوانی جمعیت) با حضور مسئولان شهرستان در سپاه اراک برگزار شد.


سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه اراک در این جلسه گفت: با توجه به ابلاغ قانون‌ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰ باید بیش از گذشته به این موضوع به طور جدی و کارشناسانه پرداخته شود.


وی ادامه داد: یکی از مهم ترین دلایل عدم فرزندآوری در دهه های گذشته مشکلات معیشتی، اقتصادی بوده است که اکنون می توانیم با ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، تسهیلات ازدواج آسان و حمایت از خانواده های جوان، تا حدودی نگرانی های جامعه جوان را کمتر کرده و آن ها را به فرزندآوری تشویق کرد.


فرمانده سپاه اراک با اشاره به تبلیغ و آگاه سازی عموم مردم و جوامع هدف در سطح شهرستان گفت: با آگاه سازی جوامع هدف درباره سبک زندگی و انتقال حس خوش بینی به مردم و فرزندآوری سالم و اجتناب به تک فرزندی می توان در این زمینه موثر عمل کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: باید از ظرفیت نخبگان و فعالان فرهنگی و مسئولان جامعه در تشکیل جبهه فرهنگی در راستای سیاست های افزایش جمعیت جوان بهره برد.


سرهنگ پاسدار مهجوری تصریح کرد: با برگزاری کارگاه های اشتغال زایی و ارائه تسهیلات می توانیم مشکلات اقتصادی خانواده ها را بهبود بخشید.

فرمانده سپاه اراک با اشاره به طرح «ایران جوان» خاطرنشان کرد: ایجاد درک درست، منطقی و واقعی از تهدید بزرگ فرهنگی مسئله جمعیت و تنها فرصت باقیمانده از باز بودن پنجره جمعیتی و درک اینکه ارکان بسیج با محوریت قرارگاه شهید سلیمانی می توانند نقش مهم و سهم بزرگی در این برهه تمدنی داشته باشند.

ارسال نظرات