خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:
سرهنگ حسینیانی گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی و در راستای رزمایش جهادگران فاطمی، پروژه های منطقه الموت شرقی از جمله پروژه مخزن ۹۰ هزار مترمکعبی روستای دیکین کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۲۸۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

قزوین_سرهنگ امیرعلی حسینیانی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور مسوولان استانی، اولین پروژه مخزن ذخیره آب کشاورزی روستای دیکین از توابع الموت شرقی کلنگ زنی شد.

وی گفت: این پروژه که با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، لطف اله سیاهکالی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانی برگزار شد؛ مخزن ذخیره سازی آب کشاورزی به صورت خاکی با پوشش ورق ژئوممبران‌ و حجم ذخیره آب ۹۰ هزار مترمکعب می باشد.

سرهنگ حسینیانی عنوان کرد: اگر زمین های این منطقه به شیوه سنتی آبیاری شود ۵۰ هکتار و اگر به شیوه آبیاری نوین و قطره ای اداره شود، آبیاری ۲۰۰ هکتار زمین را شامل می شود. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: راه اندازی این پروژه موجب رونق کشاورزی، افزایش بهره وری، افزایش تولید محصولات کشاورزی و باغی منطقه و مهاجرت معکوس به منطقه خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بیست درصد اعتبارات آن تامین شده و در صورت تامین اعتبار کامل، تا یکسال آینده این پروژه با مدیریت اجرای بسیج سازندگی استان به پایان خواهد رسید. 

 سرهنگ حسینیانی در ادامه با اشاره به نهضت کمک های مومنانه در منطقه الموت، در راستای رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی تصریح کرد: سیصد بسته معیشتی در مصلای شهر معلم کلایه توزیع شد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه منطقه الموت یادآور شد: کلنگ زنی مجتمع آبرسانی دینه رود از توابع منطقه الموت شرقی است که حدود ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۵ مخزن بتنی ذخیره اب، یک ایستگاه تصفیه خانه به ابعاد هزار متر مکعب است و آب شرب ۳۱ روستا و شهر معلم کلایه را تامین خواهد کرد و اعتبار پروژه بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان است و با تفاهم نامه ای که بین وزارت نیرو و آبفای استان ایجاد شده، عملیات اجرایی این پروژه طی۳۰ ماه به اتمام خواهد رسید و بالغ بر ۱۱ هزار نفر از جمعیت منطقه از آب شرب این پروژه بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها