پروژه معراج شهدای کشور در گناباد آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۲۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی جلسه هماهنگی پیرامون احداث پردیس معراج شهدا کشور به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر سعیدی» رئیس هیئت‌امنا پردیس معراج شهدا کشور و مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «سیدمحمد دوستدار» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان گناباد و اعضای شورای شهر و فرمانداری و سایر مسئولین محلی گناباد گناباد امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد در ایج جلسه مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سردار «سعیدی» گفت: با توجه به اینکه روستای ریاب از توابع شهرستان گناباد زادگاه برادران شهید سیدحسن دوستدار مسئول معراج شهدای قرارگاه کربلا و سیدحسین دوستدار مسئول تعاون قرارگاه سوم قدس بود؛ بر همین اساس 90 درصد ترکیب نیروی انسانی معراج‌ها با محوریت این شهدای والامقام از شهرستان گناباد تأمین می‌شد که سرمایه معنوی بی‌نظیری بودند.

 

وی اظهار داشت: در طول دفاع مقدس ستادهای معراج برحسب نیاز در اهواز، کرمانشاه، ارومیه و برخی دیگر از نقاط کشور راه‌اندازی می‌شد.

 

سعیدی ادامه داد : با توجه به اینکه روستای ریاب از توابع شهرستان گناباد زادگاه برادران شهید سیدحسن دوستدار مسئول معراج شهدای قرارگاه کربلا و سیدحسین دوستدار مسئول تعاون قرارگاه سوم قدس بود؛ بر همین اساس 90 درصد ترکیب نیروی انسانی معراج‌ها با محوریت این شهدای والامقام از شهرستان گناباد تأمین می‌شد که سرمایه معنوی بی‌نظیری بودند. 

 

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تعیین‌کننده شهرستان گناباد در معراج شهدا و وجود اتفاقات ویژه‌ای که در روند اجرای مأموریت در حوزه معراج شهدا در دوران دفاع مقدس رخ داد نیاز است تا مجاهدت خادمین شهدا در قالب‌های مختلف به جامعه ارائه شود. 

 

رئیس هیئت‌امنا پردیس معراج شهدا کشور گفت: برای ارائه نقش معراج شهدا در دوران دفاع مقدس 150 سوژه احصا شده که برای جامعه جذاب است. با توجه به برخورداری شهرستان گناباد از موقعیت شایسته در دفاع مقدس و حوزه گردشگری مقرر شد پردیس معراج شهدای کشور در این شهرستان احداث شود. 

 

سعیدی تصریح کرد: در پردیس شهدای معراج کشور به معراج شهدا، نقش گناباد در دفاع مقدس، شهدای گناباد و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان پرداخته می‌شود و لذا اقدامات حوزه تعاون که معراج شهدا بخشی از آن است و در این پردیس در معرض دید همگان قرار می‌گیرد، می‌تواند در تداوم جهاد تبیین باشد. 

 

وی در پایان حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های شهرستان و استان را از احداث پردیس شهدای معراج ضروری دانست. 

 

در ادامه حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد بر ضرورت احداث پردیس معراج شهدای کشور تأکید کرد،و ابراز داشت: برای تأمین اعتبار جهت احداث پردیس شهدای معراج کشور علاوه بر اعتبارات استانی و شهرستان، باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

 

وی افزود: امید است با نظر استاندار خراسان رضوی و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بتوان از محل اعتبارات استانی و ملی، اعتباری را جهت آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس معراج شهدا کشور اختصاص داد.

 

در پایان سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: احداث پردیس معراج شهدا کشور یک مطالبه عمومی و یک کار بین بخشی است؛ بر همین اساس باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به احداث این پردیس اهتمام شود. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در خصوص تعدیه منابع، پیگیر تأمین اعتبار از محل منابع استانی خواهیم بود اما نماینده شهرستان گناباد نیز باید از محل اعتبارات شهرستان به این مهم اختصاص دهد.

 

خبرنگار : مبین شريعتمداریان 

ارسال نظرات
پر بیننده ها