حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در نشست خبری از برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی، با سخنرانی رئیس جمهور، چهارم خرداد در شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۳۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه، در نشست خبری از برگزاری یادواره ۴ هزار شهید روحانی در تاریخ چهارم خرداد ماه در شهر مقدس قم خبر داد.

وی با بیان اینکه در آیین افتتاحیه این کنگره پیام مقام معظم رهبری به کنگره ۴ هزار شهید روحانی قرائت می شود، گفت: ریاست جمهوری و فرمانده کل سپاه سخنرانان مراسم خواهند بود.


حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی همچنین از برگزاری نمایشگاهی مربوط به شهدای روحانیت در مصلای قم خبر داد و گفت: در این نمایشگاه هر آنچه مربوط به شهدای روحانیت اعم از اسناد، آثار، محصولات هنری تجسمی و... است از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد به نمایش در خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز روحانیت و اصحاب رسانه در جهاد بزرگ تبیین ایفای نقش می کنند، ادامه داد: جهاد هزینه دارد و ما در تمامی عرصه های جهاد هزینه داده ایم ؛بسیاری از شهدای روحانیت اعم از شهیدان مطهری و بهشتی شهدای جهاد تبیین هستند.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین جهت حمله دشمن شکست خورده در تمامی عرصه ها فتنه انگیزی با بهره گیری از تمامی ابزارها و روش ها اعم از تحریف، ایجاد شبهه و فریب است، گفت: اطلاع رسانی به هنگام عامل ناکامی دشمنان در بکارگیری اهداف و نیات شوم و پلید خود در تغییر دادن ارزش ها، الگوها وذائقه ها است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، اشراف اطلاعاتی و بصیرت در واقعیت ها، صراحت و شجاعت و امیدآفرینی و شبهه زدایی را از الزامات جهاد تبیین توصیف و تصریح کرد: جهاد تبیین و کمک به مردم از مهمترین مأموریت های روحانیت به شمار می‌رود و امروز روحانیت مانند گذشته نقش خود را شناخته و به ایفای نقش موثر در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می پردازد.

وی، کسب حیات طیبه قرآنی از حضور در مراسم گرامیداشت شهدا، آموختن سبک زندگی و چگونگی حرکت در مسیر کامیابی،شنیدن پیام ایستادگی و مقاومت شهدا، تقویت روحیه امید و تعالی بخش و خنثی کردن نقشه های دشمنان را از اهداف برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی برشمرد و اظهار کرد: شهدا به ما آموختند که مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، شناسایی خانواده‌های طلاب و روحانیون، برگزاری ۸۱۰ یادواره شهرستانی و ۵۵ کنگره استانی را از اقدامات صورت گرفته تاکنون برشمرد و ادامه داد: برگزاری یادواره های روحانیون جانباز، آزاده و فرمانده، چاپ ۳۴ جلد کتاب با عنوان تعهد سرخ، چاپ کتاب پیام شهدای روحانیت، آماده سازی ۱۰ کتاب صوتی و ۵۰۹ اثر هنری نیز از برنامه های انجام شده کنگره می باشد.

وی، آمار شهدای روحانیت را به نسبت تعداد از تمامی اقشار بالاتر عنوان و خاطرنشان کرد: روحانیت منت کش مردم است و به این امت افتخار می‌کند؛ روحانیت خدمتگزاری به مردم و پیشتازی در شهادت را افتخار خود می داند.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با ارائه آماری در خصوص شهدای روحانی، اظهار کرد: از مجموع روحانیون شهید ۳۷۴۱ نفر شیعه و ۱۴۹ نفر روحانی اهل تسنن، ۵۷ نفر از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامی هستند، ۴۰ نفر از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و ۱۴۹ نفر شهدای ترور یا مدافع حرم هستند.


نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: شهدای والامقام روحانی به لحاظ تحصیلات از طلبه مقدماتی تا مجتهد جامع الشرایط و از نظر مسئولیت از پست فرماندهی لشکر و تیپ و گردان تا رزمنده های بسیجی بودند.۱۷۶۷ نفر شهدای تبلیغی - رزمی بودند و هم به جهاد تبیین و هم جهاد نظامی مشغول بودند؛ در کربلای ۵ تعداد ۵۶۷ شهید روحانی تقدیم شد و اصفهان با ۵۴۷ شهید در رتبه اول تعداد شهدای روحانی قرار دارد.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت در سپاه با محوریت نقش آفرینی روحانیت و ایفای نقش جهادی و موثر در چالش ها و مخاطرات اعم از سیل و زلزله را از جلوه های حضور روحانیت در کنار مردم برشمرد و گفت :دشمنان در پی شکستن پیوند امت با ولایت هستند و یکی از عوامل پیوند زننده این ارتباط روحانیت است از این رو دشمن هجمه به روحانیت را دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه از سرکشی به بخش عمده‌ای از خانواده های ۴ هزار شهید روحانی خبر داد و گفت :عمده مطالبه این خانواده های ولایی و انقلابی حفظ انقلاب و پیگیری آرمان ها و ارزش های والای آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان از مشارکت ۲۲ نهاد و وزارتخانه در برگزاری کنگره بزرگ ۴۰۰۰ شهید روحانی خبر داد.

ارسال نظرات