خبرهای داغ:
نماینده مردم شیراز و زرقان در نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار حذف تشریفات در سفر مدیران شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۶۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نامه به وزیر کشور، خواستار حذف تشریفات زائد در سفر به شهرستان ها شد.

ابراهیم عزیزی در این نامه خطاب به احمد وحیدی وزیر کشور آورده است:

چند سالی است که هنگام سفرهای شهرستانی، پدیده ای ناپسند در استقبال از مدیران و مسئولان مشاهده می شود که علاوه بر عدم تطابق با آموزه های اصیل دینی، به هیچ عنوان دلیل عقلی و منطقی ندارد.

پرسش اصلی اینجاست مدیری که رنج سفر را متحمل شده و برای حل مشکلات مردم به منطقه ای عزیمت می کند، چه دلیلی دارد که ساعت ها از وقتش صرف استقبال های بیهوده که رنگ و بویی جز چاپلوسی و مداهنه ندارد، شود؟!

از این وخیم تر بارها مشاهده شده که هنگام ورود مسئولان به استان ها، شهرها یا شهرستان ها، فرزند شهید والا مقامی را جهت خوشامدگویی حاضر می کنند و با جملات مدح گونه به ستایش آن مقام یا مدیر دستگاه از زبان آن فرزند شهید می پردازند!! آیا حقیقتاً جایگاه با عظمت شهید و فرزند شهید این است؟

یا اینکه وقتی مدیری می خواهد وارد شهرستان شود، یک عده از ساعت ها قبل در ورودی شهرستان معطل و منتظر می مانند که فلان مسئول وارد شهرستان شود و یا به ذبح گوسفند و گاو پرداخته و با دبدبه و کبکبه از آن مدیر استقبال می کنند! و کار به همین جا ختم نمی شود و هنگام برگزاری مراسم ها، مجری مراسم نیز در مدح آن مدیر یا مسئول سنگ تمام گذاشته ! و چاپلوسی از مقامات را با جملات فریبنده و غلو آمیز ادامه می دهد!

در کنار این امور ناپسند که با هیچ کدام از آموزه های دینی و شرعی همخوانی ندارد، اسکورت کردن مدیران با چندین دستگاه اتومبیل و ایجاد راه بندان در جاده ها نیز پدیده ای ناپسند و تشریفاتی است که جز دور کردن مردم و مسئولان از یکدیگر و ایجاد مزاحمت برای عابران، ثمره ای ندارد.

با توجه به موارد مذکور که متأسفانه تبدیل به پایه ثابت سفر مسئولان شده، خواهشمند است با بخشنامه به استانداران محترم دستور فرمایید که من بعد جلوی اینگونه تشریفات زائد که جز هدر دادن وقت و حاشیه سازی هیچگونه منفعتی ندارد، گرفته شده و بجای آن مدیران محترم وقت خود و هزینه اینگونه حواشی را خرج مسائل و مشکلات اساسی مردم کنند.

بدیهی است همان گونه که اشاره شد، اینگونه رفتارهای اغراق آمیز و سطح پایین به هیچ عنوان در شأن مسئولان و مدیران نظام اسلامی نیست و آموزه های دینی ما هیچ کدام را تأیید نمی کند. لذا از دولت مردمی حضرت آیت اله رئیسی انتظار می رود که با جدیّت جلوی این تشریفات زائد که سالها تبدیل به عادت و سنّت غلط شده را گرفته و طرحی نو در خدمت خالصانه به مردم دراندازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها