مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی در لرستان فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احسان جهانبخش  عصر امروز  در جلسه توجیهی کارگروه‌های تخصصی مجمع جهادگران  لرستان اظهار داشت: بسیج سازندگی در ۱۷اردیبهشت ۷۹ تشکیل شد.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف  سازماندهی کردیم.  

جهانبخش در رابطه با وجود صندوق‌های قرص الحسنه خاطر نشان کرد: اکنون ۷۰۷ صندوق قرص الحسنه خانگی، مردمی و مستقل داریم.  

وی با اشاره به اینکه امروز ۲۵ میلیارد تومان موجودی این عزیزان است که با توجه به گردش مالی برای اعضا دو برابر موجودی وام گرفتیم، گفت:  نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان هم از سال ۱۴۰۰ تاکنون از اعتبارات دولتی و بنیاد علوی به تعداد بیش از ۲ هزار نفر در سطح استان وام مشاغل خانگی، صنایع  تبدیلی،  کشاورزی و حاشیه شهر  دادیم. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطر نشان کرد:در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به آب شرب استان شد که  ۴۲۵ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه  امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفت که پروژه های آب شرب ۳۰۰ روستا را در استان ظرف سی ماه حل می‌کنیم . 

وی با اشاره به انجام دیگر فعالیت ها  خاطر نشان کرد:تهیه و توزیع بسته معیشتی ، اهدای جهیزیه ، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  توسط گروههای جهادی تهیه و توزیع لوازم تحریر ، تجلیل از کادر درمان، طبخ غذا نیز انجام شد. 

جهانبخش گفت: با توجه به نیاز استان  برای هر شهرستان یک قرارگاه جهادی ایجاد کردیم،قرارگاه استانی نیز داریم و استان را به چهار پهنه تقسیم کردیم .

وی با بیان اینکه ۱۲ کارگروه اصلی در بسیج سازندگی داریم  گفت: کارگروه هنر رسانه و گفتمان سازی، کارگروه عمران و محرومیت‌زدایی، کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، کارگروه مقابله با آسیب های اجتماعی، کارگروه بهداشت و سلامت، کارگروه پدافند غیر عامل و امداد، کار گروه خواهران، کارگروه فرهنگی و معنویت افزایی، کارگروه کشاورزی دامپروری و عشایری ، کارگروه علمی و آموزش تحصیلی، کارگروه جهاد تبیین ، کارگروه دانش بنیان  و کارگروه تربیت بدنی که اخیران ایجاد شده اهم کارگروههای ما است. 

وی با بیان اینکه نقد سازنده و منصفانه در جهت اصلاح امور واجب شرعی است، افزود: مقام معظم رهبری در این عرصه جهاد تببین را بیان کرده  و فرمان جهاد دادند و افسران این جهاد نیز رسانه‌ها هستند .

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات