خبرهای داغ:
همدان- مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نقش استان همدان در عملیات بیت المقدس یک نقش برجسته و ویژه‌ای بود در این عملیات ۱۵۶ شهید دادیم و این عدد، عدد قابل توجهی است.
کد خبر: ۹۴۳۳۵۸۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی فرجی در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان که با حضور استاندار و مسئولین دستگاه‌ها در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است در سال ۱۴۰۲ کنگره ملی ۸ هزار شهید را داشته باشیم نیازمند این است که این شورا مواردی که مطرح شد به ویژه در بحث جمع‌آوری آثار شهدا رعایت شود.

وی با بیان اینکه والدین شهدا جزء سرمایه‌های ما هستند، نیاز است همانگونه که در کنگره اول آثار را جمع‌آوری کردیم و به شکل کتابچه عرضه کردیم نیاز است برای کنگره سال ۱۴۰۲ والدین شهدایی که در قید حیات هستند از این فرصت استفاده شود و سایر آثار جمع‌آوری شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: مجموعه بنیاد شهید و صداوسیما سوژه‌هایی را که برای کنگره مدنظر است به صورت مستنداتی در قالب فیلم و عکس جمع‌آوری کنند، بنیاد شهید به تنهایی قادر به این کار نیست و نیازمند این است که سایر سازمان‌های استانی به شکلی نقشی در این موضوع داشته باشند.

وی ابراز داشت: در بحث سرکشی از خانواده شهدا که یکی از بند‌های کنگره است و در بحث تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و لوحی که در حال پیگیری است که به عنوان سرکشی به آن‌ها داده شود کار‌های خوبی انجام شود، می‌خواهیم که یک کار فاخرتر نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

سردار فرجی گفت: فیلم سینمایی یا سریالی که برای شهید حاج حسین همدانی قرار است ساخته شود باید یک فیلم فاخر و ارزشمند باشد.

وی با اشاره به تبدیل عضویت ایثارگران خاطرنشان کرد: برخی ادارات نسبت به این موضوع کم توجهی می‌کنند، از دولت سیزدهم انتظار داریم این موضوع را پیگیری کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه به سالگرد عملیات بیت المقدس نزدیک می‌شویم نقش استان ما در این عملیات یک نقش ارزشمندی بوده است، چه نقش ارتش جمهوری اسلامی، چه نقش تیپ زرهی قهرمان و خلبانان در این عملیات و چه نقش سردار شهید حاج حسین همدانی به عنوان مسئول محور در این عملیات محسوس و ارزشمند است.

وی ادامه داد: نقش استان همدان در عملیات بیت المقدس یک نقش برجسته و ویژه‌ای بود در این عملیات ۱۵۶ شهید دادیم و این عدد، عدد قابل توجهی است و تقاضا داریم نسبت به این عملیات توجه داشته باشند و صدا و سیمای مرکز همدان، ارتش و تیپ زرهی در مورد نقش همدان در این عملیات یک برنامه فاخر خوب تهیه کنند.

* باید سند تحول دولت در بخش ایثارگران مطالعه شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان تأکید کرد: باید رویکرد تحولی دولت سیزدهم را مطالعه کنیم.

حسن رضانیا با بیان اینکه باید سند تحول دولت در بخش ایثارگران مطالعه شود چرا که نیاز است، افزود: در برنامه‌ریزی باید حتما به بخش خانواده پرداخته شود و این را نیاز داریم و مردم باید پای کار بیایند.

وی ابراز داشت: هر نوع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بدون در نظر گرفتن واقعیات و شرایط روز جامعه ابتر است و باید حرکت و قدم ما رو به جلو باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد: ما بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۲ داریم این راه‌ها باید بر آن‌ها حاکم شود.

وی تصریح کرد: اگر همه ما برای کنگره سال ۱۴۰۲ تمرکز کنیم می‌ارزد و ارزش این را دارد که ما برای سال ۱۴۰۲ هیچ برنامه‌ای نداشته باشیم، اما همین دو مورد کافی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات