خبرهای داغ:
سردار شاهوارپور در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دزفول در حسینیه ثارالله بیان کرد:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با اشاره به رشادت های مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: دزفول در حوزه خودکفایی و خودباوری پیشتاز است که این مهم نیز در سایه مقاومت و ایستادگی مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس رقم خورده است.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۱۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

سردار حسن شاهوارپور عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دزفول در حسینیه ثارالله در گفت وگوی تلویزیونی، ۲ حادثه مهم تاریخی سوم و چهارم خرداد را به مردم رشید خوزستان به ویژه خرمشهر و دزفول تبریک گفت و افزود: امروز نمایشگاهی را شاهد بودیم که با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، تجربه و مقاومت دوران دفاع مقدس موجب پویایی و مقاومت ملت شد.
وی با بیان اینکه عمده این نمایشگاه حاصل تراوش ذهن جوانان برومند و فکور به عنوان نسل چهارم انقلاب است گفت: دزفول در بخش خودکفایی و خودباوری و تکیه بر باورها و آینده سازی پیشتاز است .
سردار شاهوارپور افزود: دزفول با مقاومتی که در هشت سال دفاع مقدس انجام داد در حوزه علم، فناوری و دانش بنیان پیشتاز است و خدمات و اقدامات ارزشمندی ارائه کرده است.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: دزفول از اول تا آخر جنگ مورد تهدید دشمن بود و دشمن موشک ها، توپ ها و بمباران ها را در طول هشت سال به دزفول پرتاب کرد که نتیجه آن حضور جوانان و نوجوانان در مساجد بود که در قالب لشکر هفت ولی عصر به جبهه ها اعزام شدند و افتخارآفرینی کردند.
وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس دغدغه خانواده و شکست دشمن را داشتند گفت: صدام تصور می کرد با موشک باران می تواند مقاومت مردم را بشکند ولی عکس این موضوع صادق بود و دزفول بیشترین رزمندگان وفرماندهان را به جبهه اعزام کرد به طوری که
سرداران و شهدای والامقام بسیاری از جمله سردار کوسه چی و سوداگر از جبهه های خوزستان تا کردستان علیه دشمن می جنگیدند.
سردار شاهوارپور بیان داشت: برخی رزمندگان وقتی برای دیدار خانواده به دزفول می آمدند در موشک باران دشمن شهید می شدند که این افتخارات در راستای جهاد تبیین باید بیان شوند.
وی با بیان اینکه محور مقاومت یک فرهنگ است که یکروزه بدست نیامده است اضافه کرد: مقاومتی که در دوران جنگ در دزفول، خرمشهر و جبهه ها شکل گرفت در کنار یکدیگر قرار گرفت و شهدایی چون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم را تربیت کرد که توانست در مقاطع مختلف در مقابل اقدامات دشمن کارساز باشد، مسیری در جهان اسلام ایجاد کند تا داعش و اقدامات داعش را مجبور به شکست کند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان از دزفول به عنوان شهر عالم پرور یاد کرد و گفت: باورهای دینی و علوم دینی امروز توسط شخصیت هایی چون شیخ انصاری به روز و در اختیار طلاب قرار داده شد، اکنون نیز باید باور داشته باشیم که می توانیم کشورمان را اداره کنیم که این باور برگرفته از فرهنگ مقاومت است.
وی ادامه داد: دزفول از نظر توانمندی های علمی، پژوهشی، صنعتی، کشاورزی مدرن پیشتاز است و وجود جوانان برومندش ناشی از نگاه خودباوری است، امروز نیز باید خود را باور کنیم .
سردار شاهوارپور اقدامات دشمن را شکست خورده دانست و اظهار امیدواری کرد با نگاه آرمانی به آینده بتوانیم کشورمان را به قله های پیشرفت و مسیر نورانیت دین و انقلاب اسلامی پیش بریم .
وی اظهارداشت: نوجوانان و جوانان و همه افرادی که امروز در حال تحصیل در مدارس و دانشگاه هستند آینده سازان کشور هستند و اساس حرکت آینده کشور بر عهده این نسل است .
فرمانده سپاه خوزستان افزود: یکی از امور اولویت دار در حوزه ترتیبی و هویت بخشی این است که باید هویت خود را بازیابی، برجسته و به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی کنیم تا دشمن یک هویت غیرواقعی را با بزک کردن به جوانان و نوجوانان تحمیل نکند.
وی بیان داشت: دشمن از طریق فضای رسانه قصد از بین بردن هویت ما را دارد این در حالی است که در دوران دفاع مقدس و زیربمباران ها، دانش آموزان رزمنده هم بودند ودر کنار جنگ درس هم می خواندند و برخی از کلاس ها در مناطق عملیاتی برگزار می شد.
سردار شاهوار پور به رشادت بانوان دزفولی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ادامه داد: مادران و بانوان دزفولی پشت جبهه، بیمارستان و اردوگاه ها از رزمندگان پشتیبانی می کردند، زنان امروز جامعه ما نیز باید دربرابر سختی های زندگی درس بگیرند .
وی گفت: پسرها و دختران ما باید بدانند هویت خود را در شهر خود پیدا کنند تا با هویت دروغینی که دشمن قصد دارد با فیلم و فضای مجازی و کتاب تزریق کند روبرو نشوند.
امام جمعه دزفول نیز در این مصاحبه تلویزیونی چهارم خرداد را نماد پایداری و مقاومت دانست و گفت: از بین ۲۷ شهر که مورد هجمه دشمن قرار گرفته بود دزفول به عنوان شهر مقاومت نامگذاری شد، بعد از آن نیز با پیگیری انجام شده و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم خرداد در تقویم به نام روز مقاومت و پایداری دزفول ثبت شد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: محور برنامه های چهارم خرداد امسال مردم به عنوان مقوله اصلی مقاومت هستند، امروز نیز نمایشگاه توانمندی های دزفول افتتاح شد .
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی شده دزفول مقاوم در هشت سال دفاع مقدس و دزفول امروز با هم مقایسه شوند و سیر پیشرفت دزفول به نمایش درآید افزود: نسل جدید که دفاع مقدس را ندیدند با این نمایشگاه در جریان اتفاقات گذشته قرار می گیرند.
امام جمعه دزفول گفت: مردم دزفول در مقابل هجمه های دشمن استقامت کردند و تسلیم دشمن نشدند، دشمن تلاش داشت دزفول را به عنوان شهر استراتژیک استان و کشور و گلوگاه استان خالی از سکنه و در مرحله بعد تصرف کند ولی مردم دزفول با استقامت خود این فرصت را از دشمن گرفتند و اجازه ندادند به هدف خود برسد .
نمایشگاه دستاوردهای دزفولِ امروز به مدت هفت روز برای بازدید علاقمندان در حسینیه ثارالله برپا است.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها