نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی:

شکاف آموزشی موجب شکاف فرهنگی می شود

نشست مجمع معلمان انقلابی استان بوشهر به میزبانی سازمان بسیج فرهنگیان سپاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۳۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  نشست روسای کمیسیون های  مجمع معلمان انقلابی نظرات خود را در زمینه بررسی محتوای کتاب های درسی ، آموزش مهارت های زندگی در کتاب های درسی ، معرفی قهرمان های ملی و الگوسازی آنها ، تربیت دانش آموزان ، معلمان و مدیران تراز انقلاب مطرح کردند.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر در این آیین گفت: این نشست درقال کمیته ها و کمیسیون های تخصصی و با حضور معلمان با تجربه و برجسته هم استانی برگزار شده است که نظرات در پایان بررسی و تجزیه و تحلیل می شود تا در نظام تربیتی آموزش و پرورش استفاده شود.

سردار علی رزمجو افزود: معلم تراز انقلاب معلمی است که خدامحور ، خدا ترس ، با ایمان ، متعهد ، متعبد ، مسئولیت پذیر و انقلابی باشد و با این ویژگی ها دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی را برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران پرورش دهند همین نوجوانان و جوانانی که امروز در سنگر مدارس پای درس این معلمان می نشینند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حال حاضر دچار یک شکاف آموزشی شدیم .

دکتر رضایی افزود: در دهه 60 که محرومیت در استان بوشهر بیشتر بود کتب های کمک درسی وجود نداشت دانش آموزان این استان رتبه های تک رقمی درکنکور کسب می کردند اما در دهه 80 و 90 استفاده از کتاب های کمک آموزشی به اوج رسید و آنهایی که مدارس غیر انتفاعی هستند و تملک مالی بهتری دارند رتبه های بهتری هم کسب کرده و به دانشگاه های برتر کشور می روند و از آنها مدیران کشور انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: انقلاب امام راحل ، انقلاب مستضعفین بود اما با این روش سردمداران نظام از انسان های مرفع انتخاب می شوند طبقه اشراف آینده نظام را در دست می گیرد و همین شکاف آموزشی موجب شکاف فرهنگی می شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی دیگردشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به پیکره نظام هستند و برای حمله به ایمان و اعتقاد مردم سرمایه گذاری کرده اند که مقاومت مردم و نهضت عظیم عاشورا ، سپاه و بسیج مانع از پیشروی دشمن شده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در دولت جدید فضای هگرایی بیشتر فراهم شده و اگر نتوانیم در این دوره کاری کنیم شرایط سخت تر می شود .

حق دوست افزود: اگر توسعه و پیشرفت را امروز می خواهیم باید از معلمان انقلابی در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه در حوزه آسیب های اجتماعی و هویت ملی دانش آموزان نگرانی هایی وجود دارد که معلمان در این خصوص بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

 

پایان خبر/

ارسال نظرات