سردارروانکاء؛

روحانیت در دفاع مقدس نقش امید آفرینی وهدایتگری را برعهده داشتند

سردار روانکءاگفت:روحانیت در دفاع مقدس نقش امید آفرینی وهدایتگری را برعهده داشتند وتقویت کننده اداره رزمندگان درجنگ بودند.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۶۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم، سردار رو انکاء سفیر این کنگره در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه شهرستان رودان در جمع نمازگزاران گفت:انقلاب درزمانی به پیروزی رسید که دو قطب شرق و غرب بر دنیا حکومت میکردند و پیروزی انقلاب شاکله این دو قطب را بهم زد و هم اردوگاه غرب وهم شرق از انقلاب اسلامی وحشت داشتند و توانشان را گذاشتند تا این انقلاب به ثمرنرسد و ترور بزرگان و علما و تحریمهای اقتصادی وسیاسی در دستور کار قراردادند جنگ تحمیلی را بر ملت ایران تحمیل کردند که از زمین و هوا و دریا مارا مورد هجمه قرار دادند .
سردارروانکاءتصریح‌کرد: وضعیت ما به شکلی بود که به لحاظ تجهیزات قابل مقایسه نبودیم با دشمن ولی آنچیزی که باعث شد دشمن شکست بخورد دربرابر ما ازجنس مادی و ابزار و تجهیزات نبود .
وی افزود:آنچیزی که باعث شد دشمن شکست بخورد علل معنوی داشت آخرت گرایی ولایت گرایی عشق به اهل بیت علیهم السلام ایثار ،اینها باعث شد دفاع مقدس پیروز بشود .
سردار روانکاء ادامه داد:قطعا و یقینا روحانیت عزیزما بزرگترین کانون معنویت و اخلاق در جنگ بودند و امروز هم تمرکز دشمن بر۳چیز است حوزه های علمیه روحانیت و سپاه .
وی‌ بیان‌نمود: دشمن میخواهد با تخریب روحانیت ،این عزیزان رو از چشم مردم بیاندازد و دراین شرایط همه ما باید از بنیاد روحانیت دفاع کنیم و تاریخ هم گواه این مدعاست که درهمه جنبشها و جریانات انقلابی معمولا پیش قراول ورهبر این جنبشها را یک عالم و روحانی برعهده داشته است .
سردارروانکارخاطرنشان‌کرد:لذا بیان نقش روحانیت برای نسل جوان مهم است که بدانند این انقلاب چگونه به دست ما رسیده است .
وی درپایان خاطر نشان کرد:روحانیت در دفاع مقدس نقش هدایتگری و امید آفرینی داشتند و تقویت کننده اراده رزمندگان اسلام بودند و رزمندگانی که در جبهه بودند گواه هستند که وجود یک روحانی در جبهه چه برکاتی به همراه داشت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار