خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه همدان باتأکید بر برخورد  با کسانی که احتکار کالا و گرانفروشی کرده‌اند، گفت: برای رفع این مشکلات، مردم، بازاریان و دولت باید همکاری کنند ضمن اینکه فرهنگ نظارت درونی باید بیش از گذشته توسعه یابد.
کد خبر: ۹۴۳۳۷۰۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، اظهار داشت: باید برنامه‌ای منسجم، هوشمندانه و سنجیده برای حل مشکلات مردم داشت.

وی افزود: امروز احتکار و گرانی سایر اقلام به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها دو مشکل اساسی جامعه است که پس از اجرای این طرح و پرداخت یارانه چهار قلم کالا به مردم سایر کالاها نیز گران شدند.

امام جمعه همدان از نهادهای نظارتی خواست با جدیت و بدون تسماح و اغماض با افرادی که پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اقدام به احتکار کالا و گرانفروشی کرده‌اند، برخورد کند و اضافه کرد: برای رفع این مشکلات، مردم، بازاریان و دولت باید همکاری کنند ضمن اینکه فرهنگ نظارت درونی باید بیش از گذشته توسعه یابد.

وی با اشاره به احادیثی از رسول اکرم (ص) در برابر عاقبت محتکران، گفت: احتکارکنندگان کالا با هدف گرانفروشی و کسب منفعت بیشتر طبق گفته رسول اکرم(ص) در بدترین جای جهنم ساکن می‌شوند.

شعبانی موثقی تصریح کرد: بازاریان بزرگ، سرمایه‌داران و افراد موثر در نوسانات قیمت کالا،  باید همراه با مردم دولت را در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یاری کنند در غیر این صورت انتظار می‌رود سخت‌ترین برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی صورت گیرد چرا که برخورد سخت با مفسدان سبب کنترل وضعیت بازار می‌شود.

وی وضعیت نظارت بر بازار استان را طبق ارقام و داده‌های آماری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود مسئولان اسامی گرانفروشان و محتکران را به مردم اعلام کنند چرا که در این صورت مردم خوشان این افراد را کنترل خواهند کرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: چنانچه مفسدان اقتصادی بدانند در صورت احتکار و گرانفروشی کالای اساسی، اسم آنها از تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه اعلام می‌شود جرات انجام تخلف از آنها سلب می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر حدود الهی در کشور اجرا و دست متخلفان قطع می‌شد کسی جرات اخلال در بازار را نداشت.

شعبانی موثقی معنای «دولت مردمی» را تلخ شدن کام مسئولان از مشکلات مردم دانست و گفت: دولت مردمی در کنار مردم مشکلات را دیده و می داند یک بازنشسته، کارگر و جوان با درآمد اندک و با وضعیت سخت اقتصادی نمی تواند زندگی را به خوبی بگذراند و دولت مردمی شرایط اقتصادی مردم را از نزدیک شاهد بوده و درک می کند.

وی ادامه داد: مسئول دولت مردمی به معنای فردی است که در کنار مردم قرار دارد که در این زمینه باید از رییس جمهور، استاندار همدان و دیگر مسئولان به علت حضور در کنار مردم تشکر و قدرانی کنم.

امام جمعه همدان افزود: با وجود تلاش زیاد دشمن برای ایجاد آشوب اما هوشمندی مردم در شرایط کنونی ستودنی است چراکه می‌دانند دشمن دلسوز کشور و دنبال حل مشکلات مردم نیست.

وی با بیان اینکه فراخوان دشمن با هدف بر هم ریختن وضعیت کشور است، اضافه کرد: اگر دشمنان دلسوز این ملت و مردم بودند در آن طرف مرزهای کشورمان برای تحریم دارویی نامه نگاری، حمایت و برنامه ریزی نمی‌کردند.

شعبانی موثقی درباره شائبه‌های ایجاد شده در زمینه حمایت روحانیت از دولت خاص نیز گفت: روحانیون مبتنی بر شاخصه‌های رفتاری دولت‌ها قضاوت می‌کنند و از دولتی که برای مشکل مردم تلاش می‌کند حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت هیچ‌گاه سیاست زده نیست، اظهار داشت: برای این قشر، رفتارهای یک دولت، داشتن گفتمان انقلابی و سمت سوی حرکت دولت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان  گفت: روحانیون حتی از خدمات شایسته دولت گذشته نیز حمایت و قدردانی کردند چرا که برای روحانیت مهم منافع اسلام و مردم بوده و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌دانیم.

وی گفت: مردم به عنوان ستون دین خدا، همواره در برابر مشکلات و دشمن ایستادند بنابراین روحانیت به خواست و توصیه امام علی (ع) درباره همراهی با مردم وفادار است.

به گفته وی، در جریان دیدار مسئولان با مراجع، بسیاری از آنها نسبت به مشکلات موضع گرفته و توصیه لازم را ارائه کردند اما دشمنان با تحریف، تقطیع و تفسیرهای غلط سخنان درصدد ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و روحانیت هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات