خبرهای داغ:
امام جمعه قصرشیرین گفت: مشکلات کنونی محصول عدم توجه به نسخه اصلی انقلاب و گفتمان ولایت است زیرا امروز تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام است.
کد خبر: ۹۴۳۳۷۱۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین افزود : هم اکنون تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام است و دشمن درصد است که این انگارهی ذهنی را در افکار عمومی جا بیندازد که نظام اسلامی در مقابله با مشکلات اساسی و بخصوص اقتصادی ناکارآمد بوده و این در حالی است که همه می‌دانیم نسخه اصلی انقلاب عبارت از بیانات امامان انقلاب و قانون اساسی.

وی اضافه کرد: زمانی ما می توانیم از ناکارآمدی نظام سخن بگوییم که مسوولان و مردم به نسخه‌های اصیل انقلاب عمل کرده باشند و پس از عمل دقیق به آن ها مشکلات حل نشده باشد.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با نگاهی به امتیازات مردمی سازی یارانه‌ها گفت: پایان قاچاق کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی، تامین امنیت غذایی، پایان وابستگی معیشت مردم به دلار از مزایای این اقدام است که حذف ارز ترجیحی می تواند پیام نیز برای کشورهای مقابل ایران و میز مذاکرات داشته باشد و اینکه ایران پذیرفته نیازهای اساسی خود را با کمترین وابستگی به دلار تامین کند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: از دیگر امتیازات مردمی سازی یارانه ها می توان به پایان اختلال در افزایش پایه پولی ناشی از مابه‌التفاوت نرخ ارز و سود سازی در بازار سرمایه مقدمه پایان و قیمت‌گذاری دستوری اشاره کرد که هم اکنون یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی صنایع بزرگ حاضر در بازار سرمایه مانند گروه‌های خودرویی، مواد دارویی، غذا و آشامیدنی، به صرفه شدن تولید در داخل، توزیع عادلانه ثروت و کاهش ضریب جینی سناریوی جدید ایران هراسی برای جلوگیری از توافق خوب اشاره کرد.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و این حماسه تمام نشدنی در سوم خرداد ماه گفت: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران می ماند و درس آموزی می کند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی (ره) این فتح را از امور مافوق طبیعت و از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی دانستند.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: امام راحل آزادی خرمشهر را فوق طبیعت و از امدادهای الهی بسان پیروزی رزمندگان صدر اسلام دانستند.

حجت الاسلام صالحی گفت: خرمشهر را باید شروع افتخارات برای سلسله عملیات‌های الی بیت المقدس در جهان اسلام و جهان مستضعفان بدانیم و به همین لحاظ رهبر حکیم توحید اندیش انقلاب در بشارتی مهم خطاب به جوانان فرمودند جوان های عزیز، بچه‌های عزیز من فردا مال شما، شما تاریخ را با عزتش محفوظ نگاه دارید، شما هستید که این بار مسوولیت را بر دوش دارید خرمشهرها در پیش است در یک جنگ نظامی بلکه در جنگی که از جنگ نظامی سخت تر است که البته ویرانی های جنگ نظامی را ندارد به عکس آبادانی در پیش دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی از زمان نهضت مشروطه تا ایام دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: افتخار حوزه این است که از طلبه سال اولی تا مجتهد شهید دارد، چهار هزار شهید روحانی برگ زرینی برای حوزه‌های علمیه است، دفاع از اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش های انقلاب اسلامی برای ما یک انقلاب قرآنی و ارزشی است و میدان‌دار این انقلاب بزرگ یک مرجع تقلید در اوج کلیه فقاهت و اجتهاد بود.

خطیب جمعه قصرشیرین ادامه داد: نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به خوبی و درستی تبیین شود چرا که در طول تاریخ روحانیت شیعه همواره با خون خود از مکتب شیعه و نظام ناب محمدی پاسداری کرده است و شهدای روحانی درس جهاد و شهادت را در مقام عمل و میدان مبارزه ترسیم کردند.

وی افزود: بسیار کوچک تر از آنیم که در وصف شهادت و شهیدان که در بالاترین مقامات قدسی و درجات روحانی سیر و سلوک طریق بودند سخن بگوییم.

ارسال نظرات