فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در خطبه های نماز جمعه شهرری:
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر، پیروزی عظیم ملت ایران است.
کد خبر: ۹۴۳۳۷۵۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

  سردار احمد ذوالقدر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: رژیم بعث عراق به کمک آمریکا و اروپایی ها از خوف اینکه ایران با انقلاب خود یک تحول بزرگی در منطقه به وجود آورده، یک جنگ تمام عیار تدارک دیده بودند.

وی ادامه داد: صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت این قرارداد را قبول ندارم و بقیه حرف هایم را هفته بعد در تهران می زنم؛ صدام در جای دیگری هم گفته بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را بگیرد، کلید بصره را به آنها می دهم.

ذوالقدر افزود: اما در برابر این حرف ها رزمندگان ما خرمشهر را آزاد کردند و امام راحل فرمودند که ما برای خاک نجنگیدیم بلکه برای اسلام جنگیدیدم و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم فرموده اند خرمشهرهایی در پیش داریم، گفت: این یعنی اندیشه ای که در خرمشهر داشتیم الان باید داشته باشیم چرا که فتح فقط در خرمشهر نبود بلکه در تهران و اصفهان و کل ایران هم بود اما در خرمشهر تبلور پیدا کرد.

به گفته فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، امروز کودکان دهه ۹۰ سلام فرمانده می خوانند و در دوران دفاع مقدس کودکان قلک های خود را می شکستند و پول آن را برای کمک به جنگ اهدا می کردند.

وی تاکید کرد: این ها اندیشه مادی نیست بلکه معنوی است و قلب تمامی مادران و خواهران با انقلاب و رزمندگان بود.

ذوالقدر در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۹ هزار بعثی عراقی در خرمشهر اسیر شدند و اسیر داری چونان مهمانداری ما الگو شد اما برعکس آزادگان ما در دست عراقی ها با مشقت زندگی کردند.

این فرمانده سپاه همچنین با بیان اینکه شهدای ما از هر قشر و سنی بودند، خاطرنشان کرد: شهرستان های استان تهران ۱۳۸ طلبه شهید و از سوی دیگر ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب شدند.

وی با اشاره به اینکه بنابر گفته مقام معظم رهبری خرمشهرهای جدیدی در راه است، گفت: یک زمان دوران بمب و جنگ بود اما امروز دشمن فضاهای جدیدی را به دست آورده است و در عین حال دشمن خود اذعان می کند که از جنگ مقابل ایران عاجز است.

ذوالقدر ادامه داد: دشمن امروز می گوید هسته ای نباید داشته باشید از برق تا پزشکی هسته ای و از سوی دیگر امروز دشمن چشم به قوت و معشیت مردم ما دوخته است.

وی خاطرنشان کرد: چند وقتی است در اروپا جنگ شده و می گویند قحطی آمده و ما ۴۳ سال با تحریم زندگی کردیم؛ پس درود خدا بر مردم ایران باد.

 

 

 

ارسال نظرات