خبرهای داغ:
افلاطونی به ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از این میزان سطح کشت ۸۷ هکتار مربوط به گلخانه است که این رقم باید افزایش یابد تا با افزایش بهره‌وری میزان تولیدات یک بهره‌برداری اقتصادی شود
کد خبر: ۹۴۳۳۹۳۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رضا افلاطونی در نخستین نشست ستاد باغبانی استان در سال جاری که با حضور رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: هنگامی که امورات به شکل پروژه محور باشد، متولی کارها مشخص شده و به اقدامات مورد هدف سرعت می‌بخشد. 

 

وی اضافه کرد: حوزه باغبانی باید منسجم و متمرکز در قالب پروژه دنبال شود، همانند انگور و کشمش که برای آن مدیر پروژه تعیین شد و این مهم باید برای محصول زیتون نیز پیاده سازی شود.

 

افلاطونی با اشاره به اینکه ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین وجود دارد اضافه کرد: از این میزان سطح کشت ۸۷ هکتار مربوط به گلخانه است که این رقم باید افزایش یابد تا با افزایش بهره‌وری میزان تولیدات یک بهره‌برداری اقتصادی شود. 

 

این مسئول بیان کرد: کشاورزی باید منطبق با نیاز روز دنبال شود و تغییر الگوی کشت را نیز متناسب با شرایط جوی و منابع آبی پیگیری کرد که بهره‌بردار هرگز در زنجیره تولید تنها نماند و بتواند با سود اقتصادی بالا به محصول برسد.

 

این مسئول عنوان کرد: کشاورزی باید منطبق با نیاز روز دنبال شود و تغییر الگوی کشت را نیز متناسب با شرایط جوی و منابع آبی پیگیری کرد که بهره‌بردار هرگز در زنجیره تولید تنها نماند و بتواند با سود اقتصادی بالا به محصول برسد. 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر ظرفیت دستگاه‌های حمایتی در راستای پیشبرد کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌های ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد علوی و سایر دستگاه‌های حمایتی در مسیر توانمندی افراد و پیشبرد توسعه بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد. 

 

افلاطونی خاطرنشان کرد: برخی از دستورالعمل‌ها و استانداردها در صنایع فرآوری کشاورزی به قدری پیچیده و دست و پاگیر شده که جلوی تولیدکنندگان کوچک مقیاس را گرفته است که باید برای رفع این موارد یک اقدام اساسی و پیگیری مناسب صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها