خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت:هر کشوری باید به پیشینیه فرهنگی تعصب داشته باشد و این غیرت و غرور ملی است.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۳۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

توجه به ظرفیت‌های گردشگری شاهرود/افزایش غرور ملی با توجه به میراث فرهنگیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار سرپرست و کارکنان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با خیر مقدم و تبریک انتصاب آقای نظری و آرزوی موفقیت برای آقای حسنی مدیر سابق، با بیان اینکه گردشگری را می‌توان از زوایای مختلف دید و بررسی کرد، افزود: در بخش فرهنگی و هم اقتصادی این حوزه مهم است و از نگاه ویژه امیرالمومنین (ع) دنیا و گردش در آن محل عبرت آموزی است.
او گفت: دنیای کنونی این نکته را توجه ندارد، چون به سمت مادی گرایی میرود و انتظار ما این است که اداره میراث فرهنگی ما باید با کشور‌های دیگر متفاوت و نگاه توحیدی و معرفتی داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی نباید از میراث غفلت کرد، افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان ظرفیت‌های خوبی است که می‌توانیم ابداعات خوبی در این راستا داشته باشیم.
او با ارائه پیشنهاد پرورش راوی گردشگری، اظهار کرد: در جهت گردشگری اسلامی تامین راوی گردشگری مسلط و روایتگری هدفمند مورد تاکید است.
امینی با بیان اینکه دفاتر گردشگری متخلف باید تعطیل و کسانی که خوب کار می‌کنند باید تشویق شوند، با اشاره به ظرفیت‌های خرقان و بسطام، گفت: باوجود مناطق گردشگردی خرقان و بسطام میتوان از جهت اقتصادی، استان را تامین کرد و دولت و وزراتخانه باید به طور ویژه به این مناطق توجه کند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه اگر میراث فرهنگی و این اماکن تاریخی برایمان مهم است باید نسبت به تهیه زیر ساخت گردشگری بدان توجه کرد، ادامه داد: امیدواریم دولت جدید نسبت به این مسئله توجه و باید مطالبه کنیم و نگاه به منطقه صرفا تشریفاتی نباشد.
او با تاکید بر اینکه باید نگاه نویی به بوم گردی داشته باشیم، اضافه کرد: کار‌های دیگران نباید کپی شود و باید بومی سازی کرد و بوم گردی بت نشود و بوم گردی‌ها هدفمند تأسیس شوند.
امینی ادامه داد: در روستا‌های هدفگردشگری باید شکل روستا حفظ و تبدیل به شهر نشود و نگهداری از روستا نباید فرع شده و مادیات تبدیل به اصل شود و باید گردشگری و بوم گردی را هدفمند دنبال کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر حفظ مسائل دینی و مذهبی، گفت: هر کشوری باید به پیشینیه فرهنگی تعصب داشته باشد و این غیرت و غرور ملی است.
او به اهمیت صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه حلقه مفقوده بازار یابی است که هم بازاریابی داخلی و هم بین المللی با حمایت اداره میراث فرهنگی باید انجام تا درآمد این کار آفرینان افزایش یابد.
امینی به برخی از مکان‌های تاریخی شاهرود اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و صمت و میراث فرهنگی باید پای منافع شهر متحد باشند و مکان‌های تاریخی مانند حمام حاج تقی نباید سال‌ها بدون توجه قرار گیرد و تعطیلی این اماکن خدمت نیست و باید با تعامل و ایجاد کارگروه ها، مصلحت شهر و مردم را با رعایت قانون هر اداره اجرا نمود.
در این دیدار مرتضی نظری سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی ارائه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها