مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی در دیدار با سفیر ویتنام مطرح کرد؛

آمادگی موزه ملی انقلاب اسلامی ایران برای همکاری با ویتنام در زمینه استعمار ستیزی

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه ملی از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالایی برخوردار است و ما آمادگی کامل خود را در جهت برقراری ارتباط‌های مشترک، بخصوص در زمینه استعمار ستیزی اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۹۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظهر امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با «کونوک هویی» سفیر کشور ویتنام در جمهوری اسلامی ایران و سید کمال الدین سجادی رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار جعفری ضمن عرض خیر مقدم به سفیر ویتنام و با بیان این مطلب که مردم ویتنام این مجموعه را خانه دوم خودشان بدانند، گفت: مردم ایران اردات و علاقه خاصی به مردم ویتنام دارند و ما مردم ویتنام را ملتی آزاده و ضد استعماری می‌دانیم.

جعفری گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، از تجارب دولت و مردم ویتنام در مبارزه با استعمار بهره‌های خوبی نصیب دولت و ملت ما شد و امروز نیز ما می‌توانیم از تجارب مشترک هر دو کشور در زمینه  مبارزات استعماری و به خصوص موزه‌های جنگ با یکدیگر تبادل نظر و اطلاعات کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش چهل و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام در سال‌های گذشته در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: این مجموعه ملی از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالایی در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، علمی و پژوهشی  برخوردار است و ما آمادگی کامل خود را در جهت برقراری ارتباط‌های مشترک و تبادل تجربیات در  تمامی این زمینه‌ها به خصوص در زمینه استعمار ستیزی اعلام می‌کنیم.

سفیر ویتنام نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت مجموعه گفت: از نحوه نمایش و به تصویر کشیدن افتخارات ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران جنگ تحمیلی، بسیار شگفت زده شدم و آگاهی و دانش من را نسبت به انقلاب و جنگ شما بسیار بالا برد و من امیدوارم چنین امکانات و تشکیلات به روز و پیشرفته‌ای در موزه جنگ ویتنام نیز موجود شود.

«کونوک هویی» گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۲۰۲۳ میلادی پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام را در این مجموعه فاخر و عظیم با همکاری مدیریت موزه برگزار کنیم.

 در پایان این  مراسم دکتر جعفری در راستای پیشنهاد سفیر ویتنام در خصوص تبادلات فرهنگی و ضداستعماری میان ملت‌های دو کشور گفت: این موزه آمادگی کامل دارد تا پذیرای مسئولین، نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان ویتنامی باشد.

جعفری همچنین با بیان اینکه این مجموعه با در اختیار داشتن گالری‌های نمایشگاهی و یکی از بهترین سینما‌های تهران این ظرفیت را دارد تا با برپایی نمایشگاه‌های مختلف، خاطرات و تصاویر چهره‌های انقلابی و استعمارستیز کشور ویتنام دراین موزه به نمایش درآید.

گفتنی است، سفیر ویتنام بعد از این دیدار از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد و اظهار داشت: از تکنولوژی و امکانات بسیار خوب و پیشرفته ای در این مجموعه در جهت به تصویر کشیدن انقلاب ایران و دوران جنگ تحمیلی بر علیه ایران استفاده شده است که حقیقتا من را شگفت زده کرد.

وی گفت: اتاق شبیه ساز بمباران هوایی، من را به شدت تحت تاثیر قرار داد چرا که خاطرات و دوران بمباران هوایی کشور ویتنام را برای من تداعی کرد.

وی افزود: در سال 1980 میلادی و با شروع جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران، بنده یک دانش آموز جوان بودم و در آن زمان ما اخبار زیادی را از این جنگ دریافت نمی کردیم، ولی بازدید از این مجموعه عظیم دانش و اطلاعات من را نسبت به انقلاب ایران و چمگ تحمیلی بسیار بالا برد.

کونوک هویی در انتها ضمن تشکر از زحمات مدیران و دست اندرکاران این مجموعه گفت: در کشور ویتنام موزه ای به عنوان موزه دفاع داریم ولی این موزه در قیاس با موزه ای که در کشور ویتنام است بسیار تخصصی تر و حرفه ای تر می باشد و رویدادهای انقلاب اسلامی ایران و دفاع ملت شما را در دوران جنگ به زیبایی به تصویر کشیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار