خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:
همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: نقش روحانیت و علما در هدایتگری و همه عرصه‌ها مهم و با ارزش و تاثیرگذار بوده به ویژه در هشت سال دفاع مقدس روحانیت و طلاب نقش اساسی داشتند.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۰۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب‌الله حمزه در جمع بسیجیان و مردم شهرستان بهار با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: نقشی که امام خمینی(ره) برای حوزه‌های علمیه، روحانیت و طلبه‌ها داشتند نشان دهنده توجه ویژه ایشان به حماسه‌سازان روحانیت بوده که سخنان زیادی در مورد نقش روحانیت داشته‌اند.

وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری نیز نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اساسی می‌داند و می‌فرمایند اگر روحانیت نبود  تحول عظیم، انقلاب و نهضت بزرگ به وقوع نمی‌پیوست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار ابراز داشت: این را باید مسلم بدانیم که اگر در مبارزات روحانیون وارد عمل نمی‌شدند تشکیل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اتفاق نمی‌افتاد، هیچ حزب و گروهی قادر نبودند بساط حکومت استبداد و سلطنتی را در کشور براندازند و کار را مردم کردند اما حضور مردم ناشی از حضور روحانیت بود، اگر روحانیت نبود مردم با این حجم و جدیت وارد نمی‌شدند بنابراین نقش روحانیت در پیروزی انقلاب بسیار نقش اساسی بوده است.

وی افزود: اما چیزی که باید به آن دقت و توجه داشته باشیم این است که امروز رسانه‌ها و کسانی که حرف می‌زنند و خود را به حق می‌دانند زیاد شدند اما خداوند تبارک و تعالی چهار عامل عقل، پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و علما را در راستای هدایت‌گری و روشنگری انسان‌ها برای رسیدن به سعادت معرفی کرده است.

حمزه تصریح کرد: ۸۰ آیه در مورد علم و علما داریم و علما نقش برجسته‌ای در هدایتگری بعد از ائمه اطهار(ع) داشتند و آنچه در حفظ و پروش احکام الهی و معارف الهی وظیفه آنها بوده با تمام وجود انجام داده‌اند و با دادن خون پاکشان معارف و دستورات و احکام الهی را به صورت اسلام ناب محمدی در اختیار مومنان قرار دادند و همین امر تکلیف و وظایف ما را در مقابل علما سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت و علما در هدایتگری و همه عرصه‌ها مهم و با ارزش و تاثیرگذار بوده به ویژه در هشت سال دفاع مقدس روحانیت و طلاب نقش اساسی داشتند و در این راه ۴ هزار شهدای طلاب و روحانی خون خود را در راه اسلام دادند که بیانگر نقش مهم آنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات