بازدید تور گردشگری دانشجویان خارجی دانشگاه تربیت مدرس به منظور معرفی ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی شهرری، به همت معاونت امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، روابط عمومی و ستاد گردشگری شهرداری منطقه ٢٠ از نقاط مذهبی و گردشگری ری انجام شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۲۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠؛ احمد محمدپور رئیس روابط عمومی شهرداری این منطقه گفت: ۲۵ نفر از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس از کشورهای عراق ؛ سوریه و افغانستان صبح روز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه در قالب تور گردشگری از آثار مذهبی و تاریخی ری بازدید کردند.

محمدپور با بیان اینکه این تور گردشگری با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان کشورهای خارجی با فرهنگ و پیشینه تاربخی ایران اسلامی انجام شد افزود: شرکت کنندگان در این تور گردشگری ابتدا از بازار قدیم ری و موزه آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بازدید کردند و در ادامه ضمن زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان مجاور نماز ظهر و عصر را اقامه کردند و به عنوان یادگار بسته های آموزشی و فرهنگی مذهبی این آستان به آنان اعطاء شد.

او با اشاره به اینکه این بازدیدها با همراهی چند راهنمای حرفه ای گردشگری این منطقه انجام شد اظهار داشت: بازدید از کاروانسرای عباسی، برج طغرل، دژ رشکان و تپه باستانی چشمه علی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

در پایان این تور گردشگری، کتابچه آثار تاریخی و مکان های دیدنی شهر تهران از سوی معاونت امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران به دانشجویان اهدا شد.

رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ در محدوده شهرری به عنوان شهری با قدمت بیش از ۸ هزار ساله واقع شده است گفت : وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان مجاور و آثار تاریخی از جمله برج طغرل، تپه میل، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان، برج اینانج، استودان گبرها،قلعه گبری، امامزاده عبدالله،آرامگاه ابن بابویه، شیخ صدوق و بقعه بی بی شهربانو از ویژگیهای مهم این منطقه محسوب می شود .

 

ارسال نظرات