سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قم اعلام کرد: در زمینه تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دفاع مقدس همچون برگزاری کنگره ها و راهیان نور توفیق نداشتیم و جریان مستمری که بتواند آثار شاخص سینمایی تولید کند شکل نگرفت.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۳۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی در سالن جلسات مدیریت مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: جنگ یک مقطع تعیین کننده برای همه ملت ها است اگر کشوری در جنگ بازنده باشد مردم آن کشور احساس سرافکندگی می‌کنند و ملت های زیادی در طول تاریخ دچار عارضه شدند همچون کشور آلمان که اگر چه با تلاش خود پیشرفت کردند اما نباید احساس حقارتی که به آلمان ها وارد شد فراموش کرد و هنوز این کشور از حق وتو برخوردار نیست.

وی ادامه داد: پیروزی در جنگ و ناامید کردن دشمن در رسیدن به اهداف اش نقطه عطف و مبدأ مهمی در زندگی مردمان یک کشور است.

رمضان شریف با بیان اینکه غنائم 83 کشور توسط رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بدست آمده، افزود: حزب بعث از حمایت همه جانبه این کشورها برخوردار بود امّا ملت ایران سرافرازانه و با امید و با تکیه بر مبانی فرهنگی این مقطع از تاریخ را به نفع خود رقم زد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به عنوان سکوی پرش و پیشرفت در زمینه های مختلف به ویژه پیشرفت های نظامی بوده که همه این ها به دلیل تجارب در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.

رمضان شریف با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تمام دستاوردهای انقلاب را هیچ جلوه دهد و روح امید را از جامعه بگیرد، اضافه کرد: کمبودهای به جای مانده از نظام ستم شاهی و آسیب های ناشی از جنگ ضرورت سازندگی برای کشور را به وجود آورد لذا شرایط نیازمند بود که وارد عرصه سازندگی کشور شویم و توسعه کشور را دنبال کنیم که قابل تحسین است.

وی اشاره کرد: طبیعی است که پس از پایان جنگ باید نگران فراموش شدن فرهنگ ایثار و شهادت باشیم چرا که فرصت ها صرف سازندگی می شود لذا جمعی از افراد فهیم وارد این عرصه شدند و به موازات حضور در عرصه سازندگی برگزاری کنگره ها و یادوارده شهدا و کاروان راهیان نور را به عهده گرفتند.

رمضان شریف بیان کرد: تولیدات فرهنگی گسترده ای از کنگره ها و یادوارده شهدا و سرداران چاپ می شود که به انتقال و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس کمک می کند و اگر این اقدامات نبود دشمن در ارائه تصویر غیر واقعی خیلی موثر تر می توانست عمل کند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دفاع مقدس همچون برگزاری کنگره ها و راهیان نور توفیق نداشتیم و جریان مستمری که بتواند آثار شاخص سینمایی تولید کند شکل نگرفت.

رمضان شریف با بیان اینکه در همه شهرستان ها برای همه اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشتند یادواره و کنگره برگزار شده است، یادآور شد: در خصوص شهدای روحانیت هم در همه استان های کشور کنگره هایی برگزار شده و از این بین استان مازندران بهترین عملکرد را از نظر کیفی و کمی از نظر برگزاری کنگره ها دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: کنگره شهدای روحانیت با توجه به شرایط اقتصادی و با تدبیر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با کمترین هزینه های جانبی برگزار می شود.

رمضان شریف با بیان اینکه بخش اعظم شهدای روحانی مربوط به دوران هشت دفاع مقدس است، گفت: آن ها نه صرفا به عنوان مبلغ بلکه به عنوان فرمانده و خط شکن حضور جدی در جبهه جنگ داشتند.

وی با بیان این که امروز شرایط ما نسبت به شرایط ابتدای انقلاب بسیار بهتر است، اظهار کرد: البته منکر نارسایی ها نیستیم اما اگر قرار باشد در هر کشوری تحول اقتصادی اتفاق بیوفتد باید تمام مسئولین و مردم آن کشور رنج و مشقت ناشی از این سیاست را تحمل کنند و ما علاوه بر اینها شاهد یک هجمه سازمان یافته از طرف دشمن هستیم در حالی که مسئولین ما دلسوز مردم هستند.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی افزود: برگزاری این کنگره این پیام را دارد که روحانیت از ابتدای نهضت انقلاب و در همه بلایای طبیعی که در این سال ها اتفاق افتاده و همه گیری کرونا پیشگام و پیشقدم بودند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید و جوانان از شرایط قبل از انقلاب، مبارزات دوران انقلاب، درگیری با گروهک های منافقین اطلاعی ندارند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان، پیام رهبر معظم انقلاب، سخنرانی رئیس جمهور، سخنرانی آیت الله اعرافی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از برنامه های کنگره عنوان کرد و افزود: در حاشیه کنگره، نمایشگاهی با حدود 50 غرفه از تولیدات فرهنگی در مصلی با حضور 31 استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات