خبرهای داغ:
معاون ابتدایی آموزش پرورش‌ شهرستان شیروان گفت: ۲۵۰ معلم در طرح جهاد آموزشی فعالیت داشتند و به حدود سه هزار دانش‌آموز مناطق محروم این شهرستان آموزش دادند.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون ابتدایی آموزش پرورش‌ شهرستان شیروان گفت: ۲۵۰ معلم در طرح جهاد آموزشی فعالیت داشتند و به حدود سه هزار دانش‌آموز مناطق محروم این شهرستان آموزش دادند.


او افزود: این طرح از بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع و تا نیمه دوم خرداد سال ۱۴۰۱در مناطق محروم شهرستان شیروان ادامه دارد .

صغرا نوری ،گفت: این طرح در گام نخست با همکاری بسیج فرهنگیان، دانشجو معلمان، مدیران و معاونین و همکاران داوطلب اعم از همکاران شاغل و بازنشسته مدارس در شهرستان شیروان در مقطع تحصیلی ابتدایی اجرایی شد.

شایان ذکر است گام دوم جبران آموزش و تثبیت یادگیری جهت کمک به دانش آموزان مناطق محروم و مشمول برنامه در تابستان ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد .

معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شیروان از اجرای طرح جبران آموزش و تثبیت یادگیری به کمک همکاران جهادی در مدارس کم برخوردار و حاشیه شهر خبرداد .گفت: بر اساس طرح جبران و تثبیت یادگیری تمام دانش آموزانی که در کارنامه آنها برای درس های «فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی و در درس های «فارسی»، «علوم» و «ریاضی» دوره دوم ابتدایی قابل قبول و نیازمند تلاش منظور شده است، مشمول این برنامه جبرانی می شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را «تعمیق و تثبیت یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل»، به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی بیان کرد و افزود: از آنجا که یادگیری مهارت های پایه و خواندن و نوشتن ؛ پیش نیاز یادگیری های بعدی است؛لذا با همکاری معلمان جهادی ، طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی دنبال میشود .


معاون ابتدایی آموزش پرورش شهرستان شیروان گفت: در طرح جهاد آموزشی توسط معلمان جهادی 5 هزار ساعت آموزشی ارائه داده شد.


نوری افزود: در هر مدرسه  5جلسه کلاس 4 ساعته خارج از ساعت اداری مدارس برای دانش‌آموزانی که به دلیل نبود امکانات و تجهیزات الکترونیکی از کلاس درس بازمانده بودند، برگزار شد.

انتهای پیام/محسن محمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها