خبرهای داغ:

مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار هشدار داد

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان روز یکشنبه نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار با منشا خارجی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۱۱
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

تاثیر توده گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق نیمه غربی ، سپس مرکزی و سایر نقاط استان از بعدازظهر دوشنبه تا اواسط وقت چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است.

بر اساس این اخطار منطقه اثر این پدیده روز دوشنبه دوم خرداد ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و از اواخر وقت سایر مناطق استان، در روز سه شنبه سوم‌ خرداد تمام مناطق استان و در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه در مناطق شمالی و شرقی استان پیش بینی شده است که با مخاطراتی شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا ، افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوخاک همراه است.

در این هشدار خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولان مربوطه و احتیاط در تردد بین شهری توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاههای مرتبط شهرستان های خوزستان برای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اخطار است.

براساس این هشدار اقدامات لازم در قالب ۲۲ بند از سوی اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

به گزارش بسیج ،کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و دو ساعت دورکاری برای ادارات درنظر گرفت.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار