خبرهای داغ:

ضروری بودن یارانه‌های مردم در شرایط کنونی

امام جمعه اندیکا گفت: مردمی کردن یارانه‌ها امری ضروری و کاری بسیار درست بود که دولت انجام داد.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۲۱
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

حجت الاسلام موسوی گفت: دولت مختار به تصمیم برای اصلاح نظام یارانه‌ها نبوده، بلکه تنها گزینه یِ پیشِ رویِ دولت، مردمی کردن یارانه‌ها بوده است. دولت سیزدهم با بهره‌گیری از تجارب گذشته و نظر کارشناسان و متخصصان و همچنین طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سعی کرد که اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها را بدون تبعات اجرای این طرح در دولت‌های گذشته انجام بدهد.

او می گوید: قبل از اجرای طرح با مردم گفتگو کرد و جزئیات طرح را بیان کرد تا به مردم شوک وارد نشود و سؤالات افکار عمومی را پاسخ بدهد. البته انتظار می‌رفت که در همین مرحله اطلاع‌رسانی، هوشمندانه‌تر عمل کند.

به گفته امام جمعه اندیکا اگر چه دولت درحال حاضر با فهم عمیق و هوشمندی مردم بابصیرت ایران و با اجرای سیاست‌های سنجیده توانسته است التهابات کاذب و مصنوعی را کنترل کند و بحمدالله برنامه‌های دشمن را ناکام کرده، اما لازم است با تمام قوا جلوی دو پدیده‌ی گرانی‌ها و احتکار بایستد.

او گفت: دولت هوشمندانه پیشگیری و نظارت کند و قاطعانه با گران فروشان، کم فروشان، احتکار کنندگان و با مغازه دارانی که برچسب قیمت گذاری را ندارند، برخورد نماید.

این مقام مسئول می گوید: دولت اشتباه دولت‌های قبل را تکرار نکند و کار اصلی و اساسی خود را هدایت و جهت‌دهی تمام فعالیت‌ها به سمت تولیدِ دانش بنیان قرار دهد که علاج اصلی تورم، گرانی و بیکاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها