خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با خوب شدن حال اقتصاد سطح بیکاری پایین می‌آید و همه این‌ها نیازمند تصمیمات بزرگی در سطح اقتصادی هستند.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۵۶
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص تاثیر اصلاحات اقتصادی بر آینده اقتصادی و معیشت مردم، اظهار داشت: سخنگوی دولت در خصوص اظهارات آقای رئیسی پاسخ دادند. مثلاً در جامعه گمانه زنی هایی درباره  افزایش قیمت بنزین و سوخت شده بود که سخنگوی دولت این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد.

وی با بیان اینکه  اقتصاد ما یک موجود بیمار و خسته است، ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد ما یک موجود سرپا، سرحال، پر انرژی، پر قدرت، پیش تاز و پیشرو نیست و  برای رساندن این پیرمرد به حالت یک جوان پویا و بالنده، تصمیمات اقتصادی مهمی باید گرفته شود که شاید منظور جناب آقای رئیس جمهور هم همین تصمیمات باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: باید با یک سری تصمیمات صحیح بیماری‌ها، اشتباهات و بی‌تدبیری‌های تاریخی را کنار بزنیم. یکی از آن چیز‌هایی که به نظر من در اقتصاد بسیار مهم است، همین بحث شفافیت است که این روز‌ها در مجلس نمایندگان در مورد آن بررسی و کار انجام می‌دهند که بخش مهمی از آن به تصویب رسیده است.

مرحبا به رتبه و عدد بالای فساد در اقتصاد اشاره کرد و گفت: شاخص فساد در اقتصاد ما باید بسیار پایین بیاید. از نظر شاخص فساد‌ در اقتصاد رتبه‌ها و عدد‌های بالایی را داریم که این یکی از بیماری‌های اقتصاد است. 

وی عدم شفافیت در اقتصاد را دلیل فساد دانست و افزود: جعبه‌های سیاه در اقتصاد وجود دارد درحالیکه اقتصاد ما باید در اتاق شیشه‌ای تصمیم گیری و عمل شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه در اقتصاد باید  تصمیمات مسلم شده گرفته شوند، تصریح کرد: تا زمانی که ما آزمون و خطا و جعبه سیاه داشته باشیم، این اقتصاد نمی‌تواند پیشرو و بالنده باشد. همه این‌ها تصمیمات مهمی هستند.

مرحبا اضافه کرد: اگر حال اقتصاد خوب شود، حال معیشت، درآمد، تعادل بین هزینه و درآمد مردم هم خوب می‌شود و  آن موقع ما دیگر نیازی به یارانه نداریم چرا که هر کسی آن زمان می‌تواند اقتصاد شخصی خودش را مدیریت کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر حال اقتصاد خوب شود تورم و گرانی نخواهیم داشت و درآمد مردم می‌تواند صرف پس انداز و خرید‌های مورد نیاز  مردم بر اساس طبقه و توانمندی شان شود.

وی با اشاره به تاثیر اصلاح اقتصادی بر سطح بیکاری، اذعان داشت: با خوب شدن حال اقتصاد سطح بیکاری پایین می‌آید و همه این‌ها نیازمند تصمیمات بزرگی در سطح اقتصادی هستند. ما باید تصمیمات صحیح را بگیریم و با شجاعت آن را اجرا کنیم.

مرحبا افزود: الزاما همه تصمیمات ما مثل بحث هدفمندی یارانه‌ها نیستند که بلافاصله بر سطح قیمت ها تاثیر بگذارند و یا ما بگوییم باید یک جراحی اقتصادی انجام بدهیم و مردم باید آن را تحمل کنند؛ اینطور نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از تصمیمات ما اگر به موقع صورت بگیرد کاملاً نتیجه شان روی قیمت‌ها و درآمد مردم به نحوی است که به سمت کسب رضایتمندی مردم حرکت می‌کند، یعنی تورم را کنترل می کند و قیمت‌ها را پایین آورده  و درآمد مردم را افزایش می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: بسیاری از تصمیمات سبب کاهش بیکاری، تورم و افزایش پس انداز مردم خواهند شد که این ها اتفاقاتی هستند که باید در یک اقتصاد خوب رخ بدهند.   

ارسال نظرات