مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی حرکتی فرهنگی توام با بصیرت است /کنگره شهدای روحانی در راستای عمل به جهاد است

مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام سجادعلیه السلام هرمزگان گفت:کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی حرکتی فرهنگی توام با بصیرت است
کد خبر: ۹۴۳۴۱۶۳
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،مسوول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه امام سجادعلیه السلام  هرمزگان گفت: نخستین کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی که در خردادماه امسال به میزبانی استان قم برگزار می شود، در واقع حرکتی ارزشمند در جهت تکریم شهدای روحانی و خانواده معظم آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد برزگر  با اشاره به اینکه جمعیت روحانیت در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، افزود: باید قدردان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سازمان بسیج طلاب کشور باشیم که مسوولیت برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید را برعهده گرفته اند و این حرکت بسیار ارزشمند و آرمانی را انجام می دهند .

وی بیان داشت: روحانیت محور هدایت، هدایتگر و ایثارگر هستند و این قشر فرهیخته با افتخار جان خود را در طبق اخلاص برای ماندگاری و پایداری اسلام گذاشته اند.

مسوول سازمان بسیج  طلاب و روحانیون سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات استان هرمزگان این بود که تمامی طلاب جوان به همراه اساتید خود در جبهه های جنگ حضور پیدا کردند و در آن زمان روحانی نداریم که در جبهه حضور پیدا نکرده باشد و نقش آفرینی نکند.

حجت الاسلام و المسلمین برزگرپور یادآورشد: ائمه جمعه، مبلغان، اساتید، روحانیت و در یک کلام حوزه علمیه ما در سطح استان کرسی درس خود را در میدان جنگ قرار دادند و آموزش های نظامی و رزمی خود را هم در جبهه های جنگ فراگرفتند و آماده عملیات شدند.

وی ادامه داد: حتی در عملیات جنگ جمعیتی از طلاب و اساتید و مدیریت حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهر بندرعباس به شهادت رسیدند که این برگ زرینی برای حوزه علمیه استان هرمزگان بود و این شهدای عزیز ما با افتخار و با نامی ماندگار روش و شیوه دفاع از اسلام و انقلاب و همچنین فرمانبری از ولایت فقیه و امام جامعه را به ما آموختند. مسوول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: اگر به دوران دفاع مقدس نگاه کنیم، روحانیت، ائمه جمعه و در راس همه رهبرمعظم انقلاب پیشتاز بودند و فرماندهی جنگ در این دوران براساس نگاه حضرت امام راحل به دست روحانیت سپرده شد.

حجت الاسلام و المسلمین برزگر یادآورشد: در دوران دفاع مقدس بعضی از روحانیت استان ما جانباز شدند و در بین آن ها جانبازان 70 درصد و بالاتر دیده می شود و حتی در آن دوران بسیاری از روحانیان را به اسارت گرفتند که در راس آن «مرحوم ابوترابی» بود که در همان دوران اسارت هم نقش آفرینی و هدایت گری می کردند و در این راه جان خودشان را مدافع جان اسرای ایرانی قرار می دادند.

وی گفت: این مایه افتخار برای روحانیت است و رسالت ما این است که هم باید هدایتگری کنیم و هم در راه دین فداکاری کنیم.

برزگرپور ادامه داد: این کنگره چهار هزار شهید روحانی مظلومیت روحانیت را نشان خواهد داد که متاسفانه بعضی از مواقع شنیده می شود که دشمن تبلیغات سویی علیه این قشر ارزشمند دارد.

وی گفت: روحانیت تنها یک رسالت بسیار مهمی بعد از انبیاء و اولیای الهی دارد که باید نسبت به انجام آن پایبند و متعهد باشد و با این رسالت که بر دوش روحانیت گذاشته شده، مسوولیت سنگینی در جامعه دارد و این مسوولیت را باید با کمال افتخار به سرانجام برساند.

حجت الاسلام و المسلمین برزگر ابرازداشت: خدا را شاکریم که روحانیت توانسته است به آن وظیفه اصلی و اساسی خودش که رسالت انبیاست، عمل کند و این رسالت با محوریت ولایت فقیه و نائب امام زمان تداوم ببخشد و تا امت اسلام و ملت بزرگ ما بتواند این پرچم ارزشمند و پرافتخار اسلام و نظام اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) بسپارد.

ارسال نظرات