خبرهای داغ:
دکتر مجیدی مهر از برگزاری مسابقات نغمات دینی کشور شامل رشته های اذان و دعاخوانی و هم خوانی و مدیحه سرایی به میزبانی استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۷۶
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست خبری دکتر حمید مجیدی مهر، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و دبیرعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی و سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اصحاب رسانه استان قزوین در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

 

دکتر حمید مجیدی مهر، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و دبیرعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی در این مراسم بیان کرد: ۹ ماه مسابقه ای در کشور خواهیم داشت که در رشته های مختلف حول محور قرآن برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: مسابقات امسال در مرحله مقدماتی آبان‌ماه در استان کرمانشاه، در بخش معارفی آذرماه به میزبانی قم و بخش نغمات دینی شامل رشته های اذان و دعاخوانی و هم خوانی و مدیحه سرایی به میزبانی استان قزوین خواهد بود و در بخش قرآنی در مرحله نهایی به میزبانی استان خوزستان خواهد بود.

 

 رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار کرد: در بخش نهایی مقدماتی کشوری مسابقات در استان کرمانشاه و در بخش بین المللی در خراسان رضوی برگزار می شود و مرحله نهایی سی و نهمین مسابقات بین المللی قران به میزبانی تهران خواهد بود.

 

مجیدی مهر عنوان کرد: برای اولین بار مسابقات بین المللی قرآن در آمریکای لاتین به سه زبان اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی برگزار خواهد شد و این نوید داده می شود که عمق راهبردی قرآنی ما در سال پیش رو در کشورهای آمریکایی و آفریقایی خواهد بود که امسال بین ۲۳ تا ۲۵ کشور در امریکای لاتین در آفریقا به ویژه آفریقای شمالی فعالیت های گسترده ای در حال انجام است و پیش بینی می شود بین ده تا پانزده کشور آفریقایی در مسابقات بین المللی ایران شرکت خواهند کرد.

 

دبیرعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در سال ۹۴ حدود ۸۵ کشور در مسابقات بین المللی ایران حضور داشتند و با پیش بینی های انجام شده و پس از دوسال محدودیت به دلیل بیماری کرونا، امسال، میزبان ۹۰ کشور در این مسابقات باشیم و این موضوع قدرت دیپلماسی ایران را به جهان نشان می دهد همچنان که شعار امسال «یک کتاب یک امت» است که همه امت اسلامی حول محور قرآن است.

 

وی افزود: امسال دو رشته جدید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به بخش های مسابقه اضافه شده و رشته مدیحه سرایی بانوان بعد از شش سال وقفه به مسابقات بازگشته است. تجربه نشان داده در رشته هایی که خواهران در مباحث قرآنی حضور داشته اند، مسابقات با کیفیت قابل قبولی برگزار شده و با اختلاف فراوانی خواهران پیشتاز بوده اند.

 

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: اینک در دنیا ۲۷ کشور اقدام به برگزاری مسابقات بین المللی می کنند که مسابقات ایران باشکوهترین و پرمحتواترین مسابقات است و در این بین بیش از چهارصد رتبه ممتاز بین المللی توسط نمایندگان کشور در طول چهار دهه به ثبت رسیده که بی شک در دنیا بی نظیر هستیم.

 

مجیدی مهر با اشاره به نحوه پخش چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و‌ نغمات معنوی بیان کرد: در بخش بانوان معذوریت‌هایی داریم لذا پخش زنده نخواهیم داشت و در بخش آقایان به جز رشته اذان همه رشته ها پخش زنده خواهد بود و این رقابت ها از رادیو قرآن و شبکه قرآن پخش خواهد شد.

 

وی یادآور شد: انتظاری که از مجموعه رسانه های استان داریم این است که این رویداد بزرگ را پوشش دهند. مجموعه مدیریت استان برای برگزاری این رویداد قرآنی بزرگ بسیج شده اند و امروز ایران این شجاعت را به خرج داد که پرچم برگزاری این موج قرآنی بزرگ را در جهان برافراشته است. کارکرد واقعی مسابقات ما این است که هر چه انجام می دهیم زمینه ای برای انس با قرآن و تدبر بر کلام خداست که عاملب بر مفاهیم این کتاب آسمانی باشیم. 

 

وی اضافه کرد: داوران ممتاز جمهوری اسلامی به شهر قزوین خواهند آمد و در مسابقات امسال تمام متون باید پیش از اجرا به تایید سازمان اوقاف برسد تا بتوانیم یک معنی فاخر را به مردم ارایه دهیم. سال گذشته در ۱۳۹۶ بقعه و امامزاده کشور در ماه رمضان کرسی های تفسیر برپا شد و محافل تخصصی تفسیر و مجالس سخنرانی در تبیین جایگاه اهل بیت و قرانی برگزار شد.

 

مجیدی مهر گفت: امسال یکی از اتفاقات خوب در مسابقات قرآنی این است که همه راه یافتگان باید در بخش آزمون مفاهیم جز پنج و شش شرکت نمایند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها