امام جمعه یزد:

روحانیون و طلاب نقش تبلیغ و فرماندهی را در جبهه‌ها ایفا کردند

آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: روحانیون و طلاب در جبهه ها چندین نقش را همزمان ایفا می کردند و بسیاری از آنها تبلیغ و فرماندهی را در کنار هم انجام می دادند.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در نشست خبری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی که قرار است چهارم خرداد ماه در قم برگزار شود، اظهار داشت: در استان یزد روحانیون مبارز و بارزی در مسیر اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و در راه خدا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اغلب این روحانیون شهید، افرادی تاثیرگذار و فاضل بودند، افزود: حضور روحانیون در جبهه‌ها رکن اساسی برای تقویت روحیه و آرامش رزمندگان بودند و در بسیاری از موارد حتی به موعظه دشمن نیز می‌پرداختند.

ناصری با بیان اینکه روحانیون حتی در جبهه نیز کار وعظ و ارشاد را به درستی انجام می‌دادند، عنوان کرد: تعداد زیادی از روحانیون توانسته بودند تاثیرگذاری بسیار خوبی روی رزمندگان و حتی نیرو‌های دشمن داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: حرکت روحانیت در جبهه‌ها بسیار پربرکت بود و بسیاری به عنوان تکلیف و وظیفه الهی در جبهه‌ها حضور یافته بودند و علاوه بر سخنرانی و وعظ، رزم مسلحانه انجام دادند و به مقام شامخ شهادت نیز نائل آمدند.

ناصری عنوان کرد: احساس مسئولیت در میان روحانیون و طلاب در سطح بالایی وجود داشت و امیدواریم با برگزاری یادواره‌ها و کنگره ها، بتوانیم سیره این شهدا را به درستی تبیین کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار