خبرهای داغ:
رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد

لزوم حفظ سلامت جوانان و جمعیت فعلی / فرهنگ ازدواج و فرزندآوری اصلاح شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم اصلاح فرهنگ ازدواج و فرزندآوری به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۱۸
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

دکتر محمدحسین سرمست در همایش هفته ملی جمعیت که امروز (۲ خردادماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به تبعات کاهش جمعیت اظهار کرد: باید همه با هم برای اجرای قانون جوانی جمعیت هماهنگ باشیم؛ کاهش جمعیت جزئی از مبارزات علیه کشور است.

 

وی با اشاره به رفاه‌طلبی جامعه افزود: به دلیل اینکه در گذشته در مورد فرزند کمتر تبلیغات کردیم امروز این افراد با رفاه‌زدگی توان اداره خانواده را ندارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر انسجام خانواده گفت: آنچه تاکنون ایران را مستحکم نگه داشته مبارزات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی و تمامیت و استحکام خانواده بوده که اگر این استحکام زیر سوال برود، در ابعاد مختلف  صدمه‌پذیر خواهیم بود.

 

سرمست با اشاره به اهمیت حفظ سلامت اجتماعی گفت: اکنون باید یکی از کارهای‌مان حفظ سلامت جمعیت و جوانان موجود باشد تا جمعیت موجود را حفظ کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حوزه حوادث رانندگی سالیانه هزاران نفر از دست می‌روند. مسائل متعدد موجب می‌شوند این جوانان از بین بروند که باید این مسائل مدیریت شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و حتی صدا و سیما باید در این زمینه اقدام کنند. می‌بینیم که در طنزها، ازدواج و فرزندآوری زیر سوال می‌رود بنابراین باید به تدریج این مسائل فرهنگی نیز اصلاح شوند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها