خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فامنین:
همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فامنین گفت: هنر روحانیت در دفاع مقدس بسیار پررنگ و شاخص بود و این قشر در دوران دفاع مقدس با اثراتی که در نیرو ها و رزمندگان داشتند به خوبی این هنر را نشان دادند.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

حجت‌الاسلام سیدحسین غفاری ستار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فامنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی اظهار کرد: روحانیت همیشه در همه عرصه‌ها مشکل گشای مردم بوده و هستند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز همگام با مردم در عرصه دفاع حاضر شدند و خیلی از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: هنر روحانیت در دفاع مقدس بسیار پررنگ و شاخص بود و این قشر در دوران دفاع مقدس با اثراتی که در نیرو ها و رزمندگان داشتند به خوبی این هنر را نشان دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فامنین ابراز داشت: با توجه به ساختار دینی و حکومت اسلامی حاکم بر ایران جایگاه روحانیت در ادوار مختلف در بین مردم بالا بوده و از این قشر به عنوان ملجا و پناهگاه و حلال مشکلات در امورات خود استفاده می‌کنند، همانطور که در طول تاریخ نیز در حوادث مختلف همچون مشروطه، ملی کردن صنعت نفت و انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد آن بودیم، مردم پابه‌پای روحانیت حاضر شدند و در بسیاری از مواقع از آنها الهام گرفتند تا با استکبار و طاغوت زمان مبارزه کنند.

وی در ادامه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای روحانی گفت: شهدای روحانی نسبت به جمعیت روحانیت در زمان جنگ بالاترین آمار شهدا را دارند که این نیز دلیلی بر پای کار بودن این عزیزان در مورد نظام و انقلاب است.

غفاری‌ستار عنوان کرد: در دوره دفاع مقدس رژیم بعث عراق برای به شهادت رساندن روحانیون حاضر در جبهه‌ها، پاداش‌های کلان و عجیبی در نظر می‌گرفتند و با شهادت هر یک از این عزیزان جشن‌های مفصلی برقرار می‌شد که نمونه‌هایی از آن در تاریخ ذکر شده و این کارها نشان از اهمیت جایگاه و به‌حق بودن کار این عزیزان است.

وی در پایان گفت: ما باید با شناساندن شهدای روحانی به اقشار مختلف مردم، زحمات و خدمات این عزیزان در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله و در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی را تبیین کنیم تا بیش از پیش ارزش مقام و جایگاه این عزیزان تبیین و مشخص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات