خبرهای داغ:
به منظور بررسی نحوه خدمت‌رسانی نیروهای بسیج و سپاه به آسیب دیدگان؛
جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان از محل حادثه ساختمان متروپل آبادان بازدید و از نزدیک روند کمک رسانی نیروهای بسیج و سپاه استان به تیم های امداد و نجات مستقر در منطقه را بررسی کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۱۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

سرتیپ دوم پاسدار نعمت الله باقری بامداد سه‌شنبه به منظور بررسی نحوه خدمت‌رسانی نیروهای بسیج و سپاه به آسیب دیدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل و همکاری گروه های بسیج با تیم های امدادی وارد این منطقه شد و پس از بازدید میدانی بر رسیدگی هرچه بیشتر به مردم آسیب دیده و شتاب بخشی به آواربرداری از ساختمان مورد نظر تاکید کرد.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین به حضور گسترده نیروهای بسیج سراسر استان در شهرستان آبادان اشاره کرد و بر استفاده حداکثری از توانمندی های بسیج در روزهای آینده برای کمک رسانی هرچه بیشتر به تیم های امدادی خبر داد.

ظهر دوشنبه درپی ریزش بخشی از ساختمان تجاری متروپل در شهرستان آبادان تعدادی از شهرونداندر این شهرستان جان خود را از داده و بیش از ۳۰ نفر نیز مصدوم شدند که به بیمارستان های استان منتقل شدند.

آواربرداری از این ساختمان برای نجات احتمالی آسیب دیدگان و مفقودان این حادثه همچنان ادامه دارد.

بامداد سه‌شنبه نیز احمد وحیدی وزیر کشور و محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور از محل حادثه این ساختمان تجاری بازدید کرده و بر روند امداد‌رسانی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای شتاب‌بخشی به آواربرداری تاکید کردند.

محسن رضایی همچنین در جمع خبرنگاران به برخورد جدی با مسببان این حادثه اشاره کرد.

پیش از این علی دهقان رئیس دادگستری خوزستان از احضار و بازداشت هشت نفر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران حادثه ساختمان متروپل خبر داده بود.

همچنین محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در محل حادثه با بیان اینکه کار آوار برداری از ساختمان متروپل آبادان با دقت و ظرافت تمام در حال انجام است گفت : احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در آبادان و محل تخریب ساختمان متروپل شخصا فرماندهی عملیات را عهده دار شدند.

کورش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان نیز با اشاره به بنای این ساختمان گفت: بناها و سازه های مشابه متروپل آبادان در استان خوزستان وجود داشته و نامه نگاری زیادی در این رابطه انجام شده است.

مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با عرض تسلیت و همدری با خانواده‌های درگذشتگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، در همان ساعات اولیه دستور اعزام نیروهای واکنش سریع و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به محل حادثه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها