خبرهای داغ:
دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول با اشاره به ریزش ساختمان متروپل و کشته و مصدوم شدن شهروندان گفت: تعدادی از ویژه برنامه‌های چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در راستای همدردی با مردم آبادان لغو شدند.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۶۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

سرهنگ بهزاد جولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: قرار بود به مناسب روز دزفول جشن‌ها و برنامه‌هایی نظیر همایش دوچرخه سواری و یزله در سطح شهرستان برگزار شود که به دلیل حادثه غم انگیز آبادان برگزار نمی‌شوند و برنامه‌هایی در راستای همدردی با مردم آبادان جایگزین آنها خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز ساعت ۲۲ یک برنامه خاطره گویی ویژه بانوان با حضور خانم‌ الهام چرخنده هنرپیشه و خانم حسین زاده از مجریان تلویزیون به صورت پخش زنده برگزار و با مردم آبادان همدردی می‌شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول اظهارداشت: همسران شهیدان کوسه چی و سوداگر، خواهران شهیدان حسین ناجی و بها الدین و خانم شریفی از پیشکسوتان دفاع مقدس در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی افزود: امروز سوم خردادماه همچون سال‌های گذشته شبکه خوزستان به مناسبت روز دزفول از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ از حسینیه ثارالله برنامه‌هایی نظیر روایتگری، معرفی هنرمندان و زنان نمونه دزفول پخش می‌کند.

سرهنگ جولایی گفت: ویژه برنامه تجلیل از همسران ایثارگر ویژه بانوان چهارم خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسوولان شهرستانی و استانی در سالن شهید سوداگر دزفول برگزار می‌شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد با بیان اینکه شبکه‌های مختلف سیما از ساعت ۲۱ تا ۲۳ چهارشنبه ویژه برنامه روز دزفول پخش می‌کنند، بیان کرد: ویژه برنامه چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نیز چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با مدیریت معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

وی افزود: رونمایی از هشت جلد کتاب، سخنرانی دکتر سنگری از محققان دزفول و مداحی به مناسبت حادثه تلخ آبادان، خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس و اجرای تئاتر از جمله برنامه‌های چهارم خرداد هستند.

سرهنگ جولایی با دعوت عموم مردم برای شرکت در ویژه برنامه‌های روز دزفول گفت: تلاش بر این است که در این برنامه‌ها مقاومت و پایداری مردم دزفول به نمایش گذاشته شود.

وی ضمن تسلیت جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان آبادان بیان کرد: در برنامه‌های چهارم خرداد با مردم داغدار آبادان اظهار همدردی می‌شود.

به گزارش بسیج  دزفول در دوران دفاع مقدس تنها شهر اشغال نشده ای بود که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرارگرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول را در هم شکند.

به پاس قدردانی از ایثارگری مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، روز چهارم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز مقاومت و پایداری- روز دزفول نامگذاری شده است.

برنامه‌های متنوع همراه با جشن به مناسبت روز دزفول تدارک‌ دیده شده بود که تعدادی از آنها به خاطر حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و کشته شدن تعدادی از شهروندان لغو شدند.

بخشی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ریزش کرد.

این حادثه تاکنون ۱۱ کشته و ۳۳ مصدوم به دنبال داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها