تبریز- فرماندار تبریز ضمن یادآوری اخلاص رزمندگان در دفاع مقدس گفت: یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس عامل اخلاص بود. اگر همین اخلاص با نگاه امروزی در مدیران همراه باشد، معجزه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۹۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان‌شرقی، علی جعفری آذر با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگيان با اشاره بر نقش امام خمینی(ره) در هدایت و رهبری نظام دردفاع مقدس افزود: امام راحل با نگاه دقیق به همه جریانات آن روز و موشکافی آن ها، شکست عراق در عملیات آزاد سازی خرمشهر را مرهون الطاف الهی توصیف کرد و گفت؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
وی در ادامه با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه ها  اضافه کرد:  مقام معظم رهبری از زمانی که هدایت جامعه انقلابی را برعهده گرفتند ضمن اشاره به حرکت های دولت آن ها را به سمت وسوی نگاه اقتصادی سوق داده، اما برخی سیاسیون با عدم توجه به شعارهای سالی که از طرف مقام معظم رهبری برای اقتصاد تعیین می شد، اقتصاد را طوری چرخاندند که از دانه مرغ تا بسیاری از کالاها در طول سی سال گذشته وابستگی ایجاد شد.
جعفری آذر ادامه داد: بخشی از این ناکامی ها به تصمیم گیری های غلط مدیران در ادوار گذشته با توجه به رهنمود رهبری که در جمع مداحان اواخر سال 1399اشاره داشتند بر می گردد.
فرماندار تبریز همنچنین هدف از اجرای ارز ترجیحی، پایین آوردن قیمت تمام شده کالاهای اساسی برای مردم بود، که این امربا تصمیم گیری های نادرست  تحقق نیافت. برای بسیاری از شرکت های وارد کننده این ارز برای واردات کالاهای اساسی  تخصیص یافت اما  باایجاد رانت و مافیای اقتصادی،  کالایی که باید به طور ارزان به دست مردم برسددر عمل   این امرمحقق نشد. بنابراین  دولت سیزدهم در صدد بر آمد تا این رویه را اصلاح کند.
جعفری آذر در ادامه برضرورت همکاری مردم و اساتید و نخبگان در  اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکید و بیان کرد: طرحی که در سال آینده قرار است برای کشاورزی اتفاق بیافتد؛ با دستور رهبری زیر کشت بردن 60میلیون هکتار زمین زراعی با دادن بذر رایگان توسط ستاد اجرایی فرمان است که با اجرایی کردن آن تحول بزرگی در این حوزه رقم خواهد خورد.
خدیوی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان استان نیز ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و رزمندگان  آزادسازی خرمشهر را از الطاف بیکران الهی دانست و گفت: تلاش های مجاهدانه رزمندگان و ایثارگران در زمان دفاع مقدس بود که توانست امنیت پایدار را برای نظام به ارمغان آورد و هم اکنون نیز با مجاهدت های مدیران با اخلاص می توانیم پیروزی های مختلفی را در عرصه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی رقنم بزنیم.

در پایان این آیین از نور الدين عافي یکی از فرماندهان  دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب نور الدين پسر ایران،  تجلیلشد.

ارسال نظرات