خبرهای داغ:
به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول، ۱۱ عنوان کتاب با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در حسینیه ثارالله این شهر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۱۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول، ۱۱ عنوان کتاب با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در حسینیه ثارالله این شهر رونمایی شد.

سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول در آیین رونمایی از این کتاب‌ها در حسینیه ثارالله دزفول اظهار داشت: کتاب‌های «آتش طور» جلوه ای از سیمای سردار شهید«محمدحسن کوسه چی» نوشته «علی نجار دزفولی»، «پوتین عمو سرباز» نوشته «راضیه مقدمی نیا»، «برایم از جنگ بگو» نوشته «فاطمه فروغی فرد» و «جاذبه های گردشگری دفاع مقدس دزفول» از «سیدمهدی آل طاها» از جمله کتاب‌هایی هستند که همزمان با روز دزفول در حسینیه ثارالله رونمایی شدند.

وی افزود: همچنین کتاب «شهدای نیروی انتظامی دزفول» از «منوچهر مهدی پور»، «سردار گمنام» نوشته «غلامحسین سخاوت» و «دستم را رها مکن» از «سیدحبیب حبیب پور»، «پایداری وحدتی» نوشته «محسن شیرمرد»، از دزفول تا «سرچشمه زندگی» مبارزات حجت الاسلام دانش کاری از حوزه هنری و کتاب شهید «عبدالحسین سبحانی» نوشته «غلامرضا صفویان» نیز در این آیین رونمایی شدند.

دزفول تنها شهر اشغال نشده ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرارگرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول را در هم بشکند. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به همین منظور به مردم دزفول اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها