خبرهای داغ:
همدان-وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش بنیان هستیم و این ‌کار را با جدیت ادامه می‌دهیم چرا که این بخش هم اشتغالزا و هم افزایش دهنده تولید است.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۴۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت عبدالملکی در مراسم افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند اظهار داشت: ۹ ماه از آغاز بکار دولت سیزدهم می‌گذرد، امروز پس از ۹ ماه توانستیم وظیفه خدمتگزاری مردم را داشته باشیم و امانتدار مردم در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه کار و آتیه مردم و عرصه دوم خدمات پس از آن کار و عرصه سوم رفع فقر و اموال مردم که در برنامه‌های کاری ما و از جلوه‌ها و وظایف مهم وزارتخانه است، هستیم.

وی با بیان اینکه تیم فسادستیزی با جدیت پیگیر هستند که مدیریت سالم و کارآمد اولویت کار قرار بگیرد، گفت: در وزارت کار هیچ شرکتی نداریم ولی چند صندوق وجود دارد که صاحبان آن مردم هستند، این صندوق‌ها شامل صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستائیان وعشایر، صندوق فولاد بازنشستگان است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: فولاد آینده‌ساز عزیزان صنعت کشور است و این صندوق‌ها متعلق به مردم است و شرکت‌های ما تابع این صندوق‌ها هستند و مبلغی که شرکت‌ها به صندوق‌ها واریز می‌کنند، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: سه راهبرد را در زیر مجموعه‌های این وزارتخانه در نظر داریم تا خدمات‌رسانی گسترش یابد، مدیریت سالم و کارآمد از جمله این راهبردها است و توفیقات خوبی در مبارزه با فساد داشته‌ایم.

عبدالملکی افزود: راهبرد دوم ما کمک به تامین نیازهای اساسی کشور است و همه تلاش خود را می‌کنیم تا نیازمندی‌های جامعه را حل کنیم.

وی تصریح کرد: ورود به حوزه‌های دانش بنیان راهبرد سوم این وزارتخانه است که برای بخش‌هایی که مزیت نسبی داریم مانند معادن باید به سمت فرآوری برویم .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید بخش معادن و فرآوری محصولات این بخش را رونق ببخشیم و خام فروشی در معادن را کاهش دهیم تا تولید را افزایش دهیم، بیان کرد: به طور مثال این پروژه نهاوند که امروز افتتاح شد یک‌ کار دانش بنیان است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش بنیان هستیم و این ‌کار را با جدیت ادامه می‌دهیم چرا که این بخش هم اشتغالزا و هم افزایش دهنده تولید است.

عبدالملکی در ادامه‌ با اشاره به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بیان داشت: طرح مردمی کردن یارانه‌ها یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دولت است چرا که قبل از اجرای این طرح هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم برداشته شده است و بخشی از این ارز به دلالان و وارد کنندگان می‌رسید به جای اینکه به مردم برسد، باز هم با قیمت آزاد به دست مردم‌ می‌رسید و بخشی هم به جیب قاچاقچیان می‌رفت.

وی تصریح کرد: بخشی از این یارانه‌ها هم به جیب خارجی‌ها می‌رفت و محصولات قاچاق شده به کشورهای اطراف می‌رسید و عملا به دست مردم ما نمی‌رسید و بخش دیگری از این یارانه هم به صورت قانونی از کشور خارج می‌شد مانند صادر کردن ماکارانی و بخشی هم به تولیدکنندگان خارجی می‌رسید.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها کل این مبلغ به جیب مردم می‌رود و نکته اساسی این است که افزایش قیمت‌ها به دیگر کالاها تسری پیدا نکند و باید کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند، بیان داشت: کسانی که یارانه نمی‌گرفتند، می‌توانند اقدام کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند و یارانه خود را دریافت کنند، این طرح باعث بهره‌مندی اقشار ضعیف از درآمد بیشتر می‌شود و به نفع مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات