آیت الله مدرسی، امام جمعه موقت یزد گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور باید وظیفه نظارتی خود را جدی‌تر انجام دهند تا شاهد بروز اتفاقات تلخ در جامعه نباشیم.
کد خبر: ۹۴۳۵۶۰۴
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: مقام امام صادق (ع) مقام ساده‌ای نیست و آنچه از ایشان از علوم به ما رسیده در معقول و منقول، تمام فلاسفه بزرگ را به زانو در می‌آورد و متکلمان و فق‌ها را تسلیم و مفسران را تابع می‌کند.

وی با اشاره به تربیت ۴ هزار شاگر توسط ایشان عنوان کرد: ایشان تحت فشار شدید بنی امیه و بنی عباس، در فضای ترور، وحشت و جاسوسی این تعداد شاگرد را تربیت کردند.

مدرسی با اشاره به اعترافات عالمان بزرگ اهل سنت در مورد برخی شاگردان امام صادق (ع) بیان کرد: در هیچ دوره‌ای هیچ عالمی نتوانست بر علم حضرت ایراد یا تصحیحی بیاورد.

عضو فق‌های شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته مجلس و روز قانونگذاری اظهار داشت: ما هم نیاز به قانون داریم هم قوانین کامل کم داریم، اما آنچه بیش از همه به آن نیاز داریم، نظارت بر نحوه اجرای قوانین موجود است.

وی افزود: دیوان محاسبات باید نظارت خود را کامل کند و هیچ چشم‌پوشی در این زمینه نداشته باشد، زیرا بسیاری از گرفتاری‌های ما به خاطر عدم رسیدگی دیوان محاسبات و البته سازمان بازرسی است.

مدرسی تاکید کرد: قوه قضاییه باید در این زمینه جدی‌تر عمل کند ضمن اینکه یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه جلوگیری از جرم است.

وی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان آبادان بیان کرد: اگر قوانین در این زمینه کم است، از قانونگذاران درخواست شود و اگر قوانین لازم را داریم باید بر حسن اجرای آن نظارت دقیق شود تا مردم اینگونه دچار عذاب نشوند.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: قوانین باید با خواست‌های مردم سازگاری داشته و حفظ امنیت مردم و خدمات دهی مناسب به مردم را مدنظر داشته باشند و قوانینی که دست و پاگیر است و ابتکارات مردم را از بین می‌برد و کار آن‌ها را دچار مشکل می‌کند، در قانون لحاظ نشود.

مدرسی ادامه داد: دلسوزی بیجا یا خیانت گاهی بلا‌هایی سر ما می‌آورد که نمونه آن را امروز در آبادان شاهد هستیم.

وی افزود: امروز اگر کسی در شهرداری ها، مجلس، قوه قضاییه، دستگاه‌ها و ... خیانت کند و مردم را اذیت کند، خیانت به خدا و رسول خدا (ص) و خیانت به رهبری و جمهوری اسلامی و خیانت به مردم کرده است، زیرا خیانتی که برخی ماموران می‌کنند، پای اسلام نوشته می‌شود.

عضو فق‌های شورای نگهبان یادآور شد: کسانی که خیانت می‌کنند و راه درست نمی‌روند، در هر موقعیت و هر کجا که باشند، هم در این دنیا و هم در روز قیامت در برابر عدل الهی باید پاسخگو باشند.

مدرسی اظهار داشت: البته در این زمینه نیاز به کمک مردم است و باید به مسئولان دلسوز کمک کنیم و مسئولان و ماموران خیانتکار را رسوا کنیم.

ارسال نظرات