خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل سازمان آتش نشانی ملایر از سقوط کارگر ملایری از طبقه چهارم ساختمان به عمق چاهک آسانسور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۳۹۳
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

محمودرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: پیش از ظهر امروز با گزارش سقوط کارگری به عمق چاهک آسانسور از طبقه چهارم ساختمان در حوالی خیابان مولوی ملایر، تیم امدادونجات آتش نشانی ملایر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه زمانی که کارگر میانسال در طبقه چهارم ساختمان مشغول سفیدکاری بود به عمق چاهک سقوط و منجر به آسیب دیدگی شدید وی شده بود که آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی امداد و نجات، وی را به بیرون منتقل و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ملایر بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر حوادث ناگواری در اثر پرتاب شیئی یا سقوط افراد به داخل چاه آسانسور اتفاق افتاده و خانواده‌هایی بی‌سرپرست و عزادار شده و به دنبال آن کارفرمایانی که گرفتار مشکلات دادگاه، دیه، زندان، و... شده‌اند.

وی ادامه داد: کارگران باید با تجهیزات ایمنی کامل شامل کلاه ایمنی، کفش کار، کمربند ایمنی، دستکش کار و عینک ایمنی داخل چاه آسانسور شوند، همچنین قبل از ورود به داخل چاه آسانسور با همکاری کارفرما یا مسئول ساختمان نسبت به استقرار راه بند ایمن و مناسب در مقابل درب‌های آسانسور در تمام طبقات به خصوص قرار دادن مانع و حفاظ مناسب و ایمن برای جلوگیری از سقوط اجرام به داخل چاه آسانسور اقدام کنند.

ملکی عنوان کرد: امید است با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی در ساختمان‌ها، هرگز شاهد اخبار و حوادث ناگوار نباشیم و مجدداً تاکید می‌شود تا زمانی که درب طبقات آسانسور به صورت کامل نصب نشده است، مسئله ایمنی مقابل چاه آسانسور را باید خیلی جدی گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات