در مراسم ارتحال امام و شهدای 15 خرداد بیان شد؛

مکتب اسلام در حال انتشار در تمام جهان است

مراسم سی وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد در آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور خادمین رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۱۹
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در جوار مضجع نورانی امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد همزمان با دهه ی کرامت با حضور خادمین حرم مطهر هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی موسس انقلاب اسلامی حضرت امام حمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد گفت: هدف از قیام ۱۵ خرداد تشکیل حکومت اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) موجب نجات دین و بازگرداندن عزت و شرف ایرانیان شد، گفت: امروز به واسطه اقدام امام راحل، مکتب اسلام در حال انتشار در تمام جهان است.

سخنران آیین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 15خرداد شهرکرد، با اشاره به کامل بودن دین اسلام، افزود: این دین باید در تمامی نسل‌ها ادامه داشته باشد، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، علم اسلام را بلند کردند و بعد از آن فرزندان صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این مسیر را رها نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه حکومت اسلامی باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه باشد، افزود: هدف از قیام ۱۵ خرداد از نگاه امام خمینی (ره) ایجاد حکومت اسلامی، مبارزه با طاغوت، آماده شدن شرایط ظهور و رساندن پرچم به دست صاحب اصلی حکومت است.

وی، خروج ۴۰ هزار مستشار آمریکایی را یکی از بزرگترین کار‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و با اشاره به نحوه حکومت داری موسس انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) برای تمامی امور با برنامه ریزی کار می‌کردند، پس از گذشت سال‌ها از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همچنان بخش بزرگی از ابعاد این شخصیت برجسته ناشناخته مانده است و شاید تنها در یک بعد بتوان گفت که امام خمینی (ره)، متحول کننده و هدایت‌گر انسان‌ها است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، به شرایط مردم ایران در پیش از انقلاب و ستم‌های که از طرف استکبار جهانی بر آنان تحمیل می‌شد، اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقاتی که بعد از انقلاب برای اعتلای عزت و شرف مردم و همچنین آبادانی کشور روی داده است، قابل‌مقایسه با گذشته نیست، در حال حاضر با وجود برخی مشکلات، شرایط کشور در حد مطلوبی قرار دارد، باید دانست که واقعیت‌ها با آنچه دشمنان با شایعه‌پراکنی در صدد وارونه نشان دادن آن هستند،متفاوت است، رسانه‌های بیگانه شرایط گذشته را برای جوانان به گونه‌ای دیگر روایت می‌کند، که جوانان با دیدن این اخبار و گزارش رسانه‌های بیگانه فکر می‌کنند شرایط زندگی در زمان شاه بهتر بوده است درحالی که این دروغی بزرگ است.

این مقام مسئول با اشاره به شهادت ۱۷ هزار نفر بیگناه در کشور توسط منافقین، اظهار داشت: منافقینی که به افراد بی گناه رحم نکردند، آنان امروزه با تولید محتوای رسانه‌ای افکار جوانان ما را هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، به عزت و سربلندی مردم ایران در جهان امروز اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با هدایت مردم، سطح فکر و اندیشه آن را ارتقا داد و آن‌ها را برای ایستادگی مقابل ظلم، قدرتمند ساخت، امروز به دلیل گسترش قدرت اسلام به واسطه انقلاب اسلامی و شناخته شدن اندیشه و مکتب امام راحل، ابهت بسیاری از کشورهایی که خود را در جمع قدرتمندان جهان تصور می‌کردند، در هم شکسته شده است و همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند"ما و انقلاب ما توانست این قدرتمندان را به خاک ذلت بنشاند".

 نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه امام خمینی(ره) انتخاب آیت الله امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب را یکی از الطاف الهی دانست و افزود: رهبر جمهوری اسلامی ایران به خوبی انقلاب و اهداف والای آن را می‌شناسد و بهترین و لایق‌ترین فرد برای این سمت بوده و هست.

 اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، پرچمگردانی خادمین امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود که همت شورای هماهنگی استان و اوقاف و امور خیریه برگزارشد.

ارسال نظرات